اجازه ندهیم سنت حسنه وقف در جامعه کمرنگ شود

امام جمعه زرین شهر وی با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف گفت: امروز این وظیفه همه ما بوده که قدم در مسیر وقف بگذاریم و با وقف خود هر چند کوچک، نگذاریم این سنت و حسنه کمرنگ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مهدی آقایی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین‌شهر با اشاره به فرا رسیدن هفته انتظامی اظهار کرد: فرزندان ایران عزیز در فراجا شجاعانه و مظلومانه جان خود را در مسیر ایجاد امنیت و حفظ آرامش ایران اسلامی و ملت ایران در کف دست گرفته و هراسی از شهادت در این مسیر ندارند.

وی با بیان اینکه شهدای انتظامی در خط مقدم تأمین آرامش و امنیت ملت ایران هستند، افزود: عزت، استقلال و ایران اسلامی همواره مورد هدف بدخواهان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و فرزندان غیور، برومند و فداکار نیروی انتظامی به پیروی از سرور و سالار شهید اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای سرافراز، برای حفظ امنیت و آرامش مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: شهدای امنیت در راستای حفظ امنیت و آرامش شهرها و روستاهای ایران حین خدمت مظلومانه در خون خود می‌غلطند تا مجرمان نتوانند اخلالی در نظم و امنیت کشور ایجاد کنند که مصداق بارز جهاد در راه خدا است.

وی با بیان اینکه پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی، به شرافت و شجاعت معنا بخشیده است، ادامه داد: فلسفه وجودی نیروی انتظامی خدمتگزاری به مردم است و باید پذیرفت که گستردگی خدمات فراجا، فعالیت این نیروی خدوم را بسیار سخت کرده است، چراکه در بیشتر فعالیت‌ها نیروهای انتظامی در کنار مردم و آماده خدمت به آنان هستند.

آقایی اضافه کرد: در کنار سبزپوشان نیروی انتظامی، خانواده‌های این عزیزان با صبوری و همراهی خود مسیر خدمت به مردم را برای این نیروی خدوم هموارتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های نیروهای خدوم نیروی انتظامی همچون زمان جنگ تحمیلی با همان حس و حال مادران، پدران و همسران شهدا با هزاران امید فرزندان و همسران خود را بدرقه می‌کنند، اما در دل نگران سلامتی و بازگشت عزیزان خود هستند.

امام جمعه زرین شهر گفت: هفته نیروی انتظامی فرصتی است تا همه در برابر زحمات، تلاش‌ها، جانفشانی‌ها و خدمات گسترده فراجا و همچنین خانواده‌ای عزیز و بزرگ نیروی انتظامی به هر شکل ممکن قدردانی کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف اظهار کرد: رضوان و رحمت خدا بر همه واقفان گذشته که با سخاوت، شعور، معرفت و بزرگی خود خدمات فوق‌العاده بزرگی را با وقف به سرانجام رسانده‌اند و امروز این وظیفه همه ما بوده که قدم در مسیر وقف بگذاریم و با وقف خود هر چند کوچک، نگذاریم این سنت و حسنه کمرنگ شود.

آقایی خاطرنشان کرد: وقف بهترین صدقه جاریه برای افراد پس از مرگ است که آثار و برکات خیره‌کننده در صحرای قیامت و برزخ برای واقفین دارد از این رو انتظار می‌رود جوانان را با این فرهنگ آشنا کرده تا این قشر مؤثر به عنوان طلایه‌داران وقف در میدان عمل حضور پیدا کنند.

کد خبر 693409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.