دشمن‌شناسی را از زندگی پیامبر اسلام (ص) الگو بگیریم

امام جمعه موقت سنندج گفت: مخالفان و مشرکان مکه هیچگاه دست از مخالفت و دشمنی خود با پیامبر اکرم (ص) که برترین مخلوق خدا بود، برنداشتند که این درس بزرگی برای ما است که همیشه باید هوشیار و دشمن‌شناس باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماموستا سید احسن حسینی، امروز _جمعه چهاردهم مهرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه شهر سنندج اظهار کرد: ماه ربیع‌الاول، ماه بهار دل‌ها است و میلاد باسعادت پیامبر نور و رحمت و مهربانی (ص) در این ماه قرار گرفته است.

وی افزود: اجداد ما از ۸۰۰ سال پیش جشن‌های مولودی‌خوانی را برگزار کرده‌اند که در این ماه به ویژه برگزاری جشن‌های مولودی و مدح پیامبر اکرم (ص) از اجر و پاداش برخوردار است.

امام جمعه موقت سنندج به دوران کودکی تا بزرگسالی پیامبر اکرم (ص) اشاره و تصریح کرد: آن حضرت از دوران کودکی با رنج و مشقت و فقدان والدین خود بزرگ شد، اما در جوانی آنقدر امین و امانتدار بود که به محمدامین شهرت یافت.

وی به همراهی حضرت خدیجه در مشکلات و سختی‌ها با پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و ادامه داد: حضرت خدیجه (س) از تاجران بنام مکه بود و در حالی که سران و اشراف این شهر خواهان ازدواج با ایشان بودند، با پیامبر اکرم (ص) در حالی که مال و ثروت خاصی نداشت، ازدواج کرد و ثروت و دارایی خود را در راه اسلام هزینه کرد.

ماموستا حسینی اضافه کرد: مخالفان و مشرکان مکه هیچگاه دست از مخالفت و دشمنی خود با پیامبر اکرم (ص) که برترین مخلوق خدا بود، برنداشتند که این درس بزرگی برای ما است که همیشه باید هوشیار و دشمن‌شناس باشیم.

وی تاکید کرد: زندگی پیامبر اکرم (ص) حاوی درس‌های گرانبهایی برای همه ما است و ایشان بهترین الگو برای بشریت هستند.

امام جمعه موقت سنندج ضمن گرامیداشت هفته انتظامی، خاطرنشان کرد: توصیه ما به تلاشگران این عرصه مدارا با مردم، بهترین خدمت به خلق و برخورد خوب است که رمز موفقیت نیز همین خواهد بود.

کد خبر 693400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.