دفن زباله در شهرستان لنده غیر اصولی است

فرماندار شهرستان لنده، گفت: دفن غیراصولی زباله در روستاها و ورودی شهر لنده منظره زشتی به وجود آورده است و دهیاری‌ها و بخشداری‌ها موظف به ساماندهی دفع زباله هستند.

به گزارش ایمنا، جلال دانش روز جمعه، چهاردهم مهرماه_ در نشست شورای سلامت شهرستان لنده با اشاره به ضرورت توجه به جوانی جمعیت و فرهنگ‌سازی در این زمینه، اظهار کرد: تمام ادارات شهرستان لنده در راستای جوانی جمعیت ملزم به دیوارنویسی قرارگاه جوانی جمعیت است.

وی با بیان اینکه وضعیت دفع زباله در ورودی شهر و در چندین روستا غیراصولی و نامناسب است، افزود: دهیاران و بخشداران موظف هستند که زباله‌ها را در مناسب و اصولی دفن کنند.

فرماندار شهرستان لنده گفت: تجمع زباله‌ها مسیر «تنگ گل» در جاده لنده به ایدنک باعث بوجود آمدن منظره زشتی در این مکان شده، شهرداری تا تعیین تکلیف این جایگاه، مسیر ورودی به این مکان را هر روزه برای دفع زباله‌ها پاک‌سازی کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به بهداشت عمومی در سطح شهر لنده و گلایه مردم از جولان سگ‌های ولگرد در شهر، تصریح کرد: شهرداری و شبکه بهداشت برنامه‌ریزی مناسب جهت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر را در دستور کار قرار دهند.

دانش در ادامه به مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی مربوط به کشتارگاه صنعتی گریزی زد و افزود: جانمایی کشتارگاه صنعتی دارای مشکل است و منابع طبیعی شهرستان جهت جابجایی کشتارگاه زمین مناسب را در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی با تأکید بر ضرورت مشارکت و همکاری همه ادارات در اجرای مصوبات شورای سلامت، خاطرنشان کرد: کارخانجات شن و ماسه و آسفالت دارای مشکلات زیست‌محیطی می‌باشند و باید عوارض به دهیاری روستای ایدنک پرداخت کنند.

کد خبر 693369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.