تعطیلی ساخت‌وساز موجب افزایش قیمت مسکن است/ دولت در چهارچوب قانونی بر مهاجرت نظارت می‌کند

سخنگوی دولت سیزدهم در شهرستان خمینی‌شهر گفت: به دلیل تعطیلی ساخت‌وساز در دولت گذشته شاهد افزایش نرخ اجاره‌بها و قیمت مسکن هستیم؛ مهاجرت یک واقعیت بیرونی پیرامون کشور است و دولت در چهارچوب قانونی بر آن نظارت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی جهرمی شامگاه امشب _پنج شنبه سیزدهم مهرماه_ در مسجد الزهرا منظریه شهرستان خمینی شهر در خصوص مسائل روز کشور، اظهار کرد: در برهه‌ای قرار داریم که بایستی دستاوردهای دولت سیزدهم و اقدامات مثبتی که در کشور انجام می‌شود را تبیین کرد.

وی با بیان این مطلب که دشمن سال‌ها در دشمنی با کشور و ملت از هیچ کوششی دریغ نکرده است، گفت: دشمنان ایران با شکست در فضای حقیقی به دنبال راهی برای دروغ جلوه دادن تلاش‌های حاکمیت بودند و سال‌ها هزینه‌های بسیار خرج کردند تا فضایی مسموم در میان آحاد مردم جامعه ایجاد کنند و توانستند این جو را در فضای مجازی به وجود آورند.

سخنگوی دولت سیزدهم در ادامه با اشاره به فعالیت دولت‌ها و تاریخ کشور، اضافه کرد: بخشی از مشکلات کنونی کشور به تدابیر مسئولان دولت قبل باز می‌گردد چرا که در دولت‌های قبل، برخی محاسبات مسئولان در حل مسائل و معضلات به گونه‌ای بود که تورم در چند سال اخیر از صد سال گذشته بیشتر بوده و این در حالی است که در این دولت با کاهش تورم روبرو هستیم و امیدواریم به مرور این تورم کمتر شود.

وی به رشد اقتصادی در دهه نود اشاره و تصریح کرد: با اجرای برجام در دولت‌های گذشته نه تنها چرخ اقتصاد از کار افتاد بلکه درآمد اقتصادی تقریباً صفر و نرخ بیکاری افزایش یافت و درآمد ملی ثابت و تورم افزایش و در نتیجه هزینه‌ها سرسام آور و درآمدها کاهش و در پایان منجر به کوچک شدن سفره‌های مردم شد.

جهرمی افزود: دولت مردمی آیت الله رئیسی، محور فعالیت خود را فعال کردن کارخانجات تعطیل قرار داد و مشکلات بیش از پنج هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل در نقاط مختلف کشور را رفع و به چرخه اقتصاد بازگرداند.

وی ثبات نسبی ارز و خودرو را از دیگر دستاوردهای دولت آیت الله رئیسی عنوان کرد و گفت: خادمان دولت در تلاش هستند تا عقب ماندگی‌های دولت‌های قبل در تمام زمینه‌ها جبران شود.

جهرمی در ادامه به دو موضوع مهم اجاره‌بها و مسکن اشاره و اظهار کرد: خرید و فروش مسکن کاهش یافته است و دلیل گرانی اجاره‌ها، عدم ساخت و ساز در سال‌های اخیر بوده است و با توجه به اینکه کشور سالانه نیازمند یک میلیون مسکن است، در دولت قبل، ساخت مسکن زیر ۴۰۰ هزار واحد بود که همین امر موجب افزایش مسکن و اجاره بها در زمان حال است.

وی با بیان این موضوع که نقدینگی باعث تورم است، افزود: خلق پول در دولت قبل به جایی رسید که حجم نقدینگی افزایش یافت و در نتیجه منجر به گرانی اجناس در و تورم در بازار شد و این نتیجه چاپ پول بیش از حد و حجم نقدینگی در دولت قبل است.

تعطیلی ساخت‌وساز موجب افزایش قیمت مسکن است/ دولت در چهارچوب قانونی بر مهاجرت نظارت می‌کند

سخنگوی دولت سیزدهم با بیان اینکه باید این حجم پول در بانک‌ها کاهش یابد، تاکید کرد: برای حل این معضل دولت تصمیم گرفته است که برای کاهش نقدینگی به ایجاد پروژه‌هایی بپردازد که حجم پول خارج و نقدینگی از بین برود.

وی با اشاره خصوص بند عفاف و حجاب، گفت: عفاف و حجاب از مسائلی است که دشمن به شدت از این موضوع هراس دارد و چون دین را مظهر عقب افتادگی جلوه داده است، شاهد بانوان نخبه باحجابی است که در بسیاری از زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و علمی حائز رتبه‌های متعدد هستند.

جهرمی به بی حیایی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دشمن گام به گام قبح بی حجابی را در فضای مجازی از بین برد.

وی افزود: پس از لایحه‌ای که قوه قضائیه به مجلس ارسال کرد، کمیسیون حقوقی مجلس تغییرات بسیار زیادی در آن ایجاد کرد به نحوی که متن آن از ۱۵ ماده به ۷۰ ماده افزایش یافت.

جهرمی به موضوع مهاجر پذیری در کشور اشاره و اذعان کرد: مهاجرت یک واقعیت بیرونی پیرامون کشور است و دولت در چهارچوب قانونی بر آن نظارت دارد و شناسایی افرادی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده‌اند نیز پیگیری می‌شود.

این مقام دولتی ضمن اشاره به تمرکز دولت بر بانک‌ها، گفت: دولت در خصوص عملکرد بانک‌ها از اقدامات غیر مولد جلوگیری کرده است تا تسهیلات ارائه شده در سطحی باشد که موجب تورم نشود و بانک‌ها سودآوری خود را به دلیل فسادهایی که انجام شده ازدست داده بود و دولت ساماندهی بانک‌ها را انجام داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین همایش ملت امام حسین (ع) در شهرستان خمینی شهر با سخنرانی علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در مسجد الزهرا محله منظریه این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 693324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.