۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
خنده‌روترین شهرهای اروپا

نظرسنجی‌های مردمی حاکی از آن است که شهرهای سیه‌نا ایتالیا، کورک و دوبلین ایرلند، هلسینکی فنلاند و بلگراد صربستان، دوستانه‌ترین شهرهای اروپا در سال ۲۰۲۳ هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در تعیین شهرهای نمونه جهان عوامل متعددی هم‌چون تاریخچه، معماری، فرهنگ و اماکن مشهور هنری نقش دارند، اما همواره ساکنان هستند که می‌توانند جایگاه آن را در دید دیگران ارتقا ببخشند. در این زمینه شهرهای اروپایی خانه برخی از خنده‌روترین، خوش‌برخوردترین و دوستانه‌ترین ساکنان در سراسر جهان هستند. این امر در نظرسنجی‌های برنامه «جوایز انتخاب مردم (People's Choice Awards)» نیز به اثبات رسیده است. این برنامه یک نمایش جوایز آمریکایی است که اماکن تفریحی و سرگرمی جهان را به رأی‌گیری آنلاین می‌گذارد.

در سال جاری، شرکت‌کنندگان در این رأی‌گیری، دوستانه‌ترین شهرهای اروپا را انتخاب کردند که در ادامه با فهرست این شهرهای برتر همراه با درصد میانگین کلی سطح رضایت رأی‌دهندگان آشنا می‌شویم.

سیه‌نا، ایتالیا

سیه‌نا، شهری در توسکانی ایتالیا است که با سطح رضایت ۹۸.۳۳ درصدی رأی‌دهندگان عنوان دوست‌داشتنی‌ترین و دوستانه‌ترین شهر اروپا در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است. این شهر حیرت‌انگیز مملو از ساختمان‌های قرون وسطایی، خیابان‌هایی به سبک گوتیک، فرهنگ کافه‌ای پویا، بوتیک‌های صنعتگران و رستوران‌های معتبر خانوادگی است که در ان‌ها می‌توان با روح واقعی مردم شهر آشنا شد. هر تابستان نیز در میدان اصلی آن مسابقات اسب‌سواری برگزار می‌شود.

دوستانه‌ترین شهرهای اروپا

کورک، ایرلند

شهر بندری کورک، دومین شهر بزرگ جمهوری ایرلند، حتی از پایتخت این کشور نیز دوستانه‌تر است. این مکان دارای شخصیت و هویتی برجسته، آشپزی‌های هیجان‌انگیز، کافی‌شاپ‌های فراوان، گالری‌ها، موزه‌ها و بازارهای غذای نمادین است و در نظرسنجی انجام‌گرفته امتیاز ۹۷ از ۱۰۰ را به خود اختصاص داده است.

دوستانه‌ترین شهرهای اروپا

دوبلین، ایرلند

دوبلین با تفریحات شاد و شور و شوق بالای زندگی شناخته می‌شود و با کسب امتیاز ۹۵.۳۷ درصدی در فهرست دوستانه‌ترین شهرهای اروپا جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. تفریح در پایتخت ایرلند از کمانچه‌نوازی در کنار خیابان گرفته تا تفریحات شبانه پر جنب‌وجوش که تا صبح زود ادامه دارد، در میان رأی‌دهندگان از محبوبیت بالایی برخوردار بود. گشت‌وگذار در این شهر دلنشین با بازدید از تاریخ رادیکالی آن در قالب مکان‌های دیدنی، موزه‌ها و داستان‌هایی که توسط قدیمی‌ها اکنون در طول مسیر تعریف می‌شوند، لذتی فراوان و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی بر جای می‌گذارد.

دوستانه‌ترین شهرهای اروپا

هلسینکی، فنلاند

پایتخت فنلاند در سال جاری با پشت سر گذاشتن اسلو، کپنهاگ و استکهلم موفق شد جایگاه دوستانه‌ترین شهر در بین تمام شهرهای اسکاندیناوی را با کسب امتیاز ۹۵ از ۱۰۰، از آن خود کند. هلسینکی با هنر، طراحی شهری قوی و انبوهی از رستوران‌های جدید در کانون توجهات قرار گرفته است.

دوستانه‌ترین شهرهای اروپا

بلگراد، صربستان

پایتخت صربستان، بلگراد، یک منطقه خلاقانه است که شاید در دید اول زیباترین شهر کلاسیک به‌نظر نرسد، اما خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، ساختمان‌های بروتالیستی و معماری متضاد آن جذابیت خاصی دارد. صحنه‌های مد، هنر و موسیقی در این شهر واقعاً ارزش کاوش را دارند و با دریافت امتیاز ۹۴.۵۵ درصدی برای آن در نظرسنجی حاضر همراه بوده‌اند.

دوستانه‌ترین شهرهای اروپا

مالاگا، اسپانیا

شهر تاریخی مالاگا در اسپانیا به‌واسطه اجاره‌های مقرون‌به‌صرفه، غذاهای لذیذ و آفتاب ملایم طی چند سال اخیر به جاذبه‌ای برای خلاقان جوان اسپانیایی تبدیل شده است. افتتاح تعداد زیادی رستوران‌های جدید و مکان‌های شیک مالاگا را به مقصدی تبدیل کرده است که باید از آن بازدید کرد. این شهر در نظرسنجی‌ها امتیاز ۹۴.۱۹ را به خود اختصاص داد.

دوستانه‌ترین شهرهای اروپا

سن‌سباستین، اسپانیا

سن‌سباستین با امتیاز ۹۲.۶۷ در هفتمین جایگاه لیست حاضر قرار دارد. این شهر به‌واسطه غذاهای باسکی شناخته شده و برای علاقمندان به غذا جذابیت منحصربه‌فردی دارد. از نظر رأی‌دهندگان، مردم سن‌سباستین تا حدودی تحت‌الشعاع ذائقه بی‌عیب و نقص خود قرار گرفته‌اند و از خوش‌برخوردترین افراد در اروپا محسوب می‌شوند.

دوستانه‌ترین شهرهای اروپا

دوبرونیک، کرواسی

شهر قدیمی دوبرونیک در ساحل جنوبی کرواسی با دیوارهای سنگی قرن شانزدهمی احاطه شده است. خیابان‌های پیاده‌رو، معماری باروک (به‌ویژه کلیسای سنت بلز) و پس‌زمینه درخشان دریای لاجوردی آدریاتیک به ایجاد حسی نوستالژی در شهر کمک می‌کند. دوبرونیک در نظرسنجی‌ها امتیاز ۹۲.۶۱ را از آن خود کرد.

دوستانه‌ترین شهرهای اروپا

بخارست، رومانی

بخارست اغلب به دلیل خیابان‌های بزرگ و معماری‌اش «پاریس شرق» نامیده می‌شود. این شهر با موزه‌های فراوان، پارک‌های سرسبز در هر بخش، کلیساهای ارتدوکس پرآذین قرن هفدهم و هجدهم در کنار هم و تفریحات پرهیاهوی شبانه امتیاز ۹۲‌۵ را از سوی رأی‌دهندگان به‌دست آورد و در جایگاه نهم لیست دوستانه‌ترین شهرهای اروپا قرار گرفت.

دوستانه‌ترین شهرهای اروپا

لیوبلیانا، اسلوونی

پایتخت اسلوونی با امتیاز ۹۲.۳۱ آخرین جایگاه لیست حاضر را دارد. این شهر یکی از سرسبزترین شهرهای اروپا و به لطف ممنوعیت تردد ماشیت در مرکز شهر و داشتن ساکنانی با رفتارهای صمیمانه از زیست‌پذیرترین شهرهای جهان است. لیوبلیانا تحت تأثیر کشورهای همسایه هم‌چون ایتالیا، اتریش، مجارستان و کرواسی و نسل جدیدی از سرآشپزها که بر تولیدکنندگان محلی و روش‌های کشاورزی پایدار تمرکز دارند، به‌سرعت به یک مقصد غذاخوری محبوب تبدیل شده است.

دوستانه‌ترین شهرهای اروپا

کد خبر 693319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.