مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه در اصفهان افتتاح می‌شود

عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: روز شنبه پانزدهم مهر، مراسم افتتاح مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه در مؤسسه نهج‌البلاغه اصفهان با حضور شخصیت‌های علمی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امروزه کلام امیرالمومنین (ع) مظلوم و تنها است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر گامی در جهت معرفی نهج‌البلاغه برداریم، اظهار کرد: البته در این مسیر اقدامات فراوانی صورت گرفته اما از سمتی تشنگی زیادی برای این کلام در داخل و خارج از کشور وجود دارد که باید پاسخ این تشنگی را به موقع، قوی و علمی داد.

وی افزود: برای پاسخ به این نیاز اولین شرکت دانش‌بنیان در حوزه علوم انسانی از نگاه نهج‌البلاغه امیرالمومنین (ع) شکل گرفته که طی آن گروه‌های تحقیقاتی به‌دنبال پیگیری موضوعاتی از جمله آموزش، تبلیغ، ترویج و ترجمه متون نهج‌البلاغه به زبان‌های مختلف هستند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجوز مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه توسط دانشگاه آزاد کشور اخذ شده و با دیگر دستگاه‌ها نیز همکاری وجود دارد، گفت: این مجوز مربوط به اصفهان و قرار بر این است که دانشگاه آزاد، حوزه علمیه اصفهان، مؤسسه نهج‌البلاغه و شعبه اصفهان انجمن مطالعات نهج‌البلاغه ایران نیز همکاری داشته باشند.

وی اعلام کرد: روز شنبه پانزدهم مهر ساعت ۸ صبح مراسم افتتاح مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه، در مؤسسه نهج‌البلاغه اصفهان با حضور شخصیت‌های علمی برگزار می‌شود.

کد خبر 693313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.