تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان یزد به ۶۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد

استاندار یزد با بیان اینکه در دولت سیزدهم هیچ پروژه جدیدی شروع نشده است، گفت: الویت استان یزد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است که برای تکمیل این پروژه‌ها ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران فاطمی امروز _پنجشنبه، سیزدهم مهرماه_ در برنامه رادیویی با اشاره به احداث آزادراه نطنز - یزد - سیرجان - بندرعباس، اظهار کرد: آزادراه‌ها باید توسط بخش خصوصی احداث شود، زیرا دولت‌ها فقط ۳۰ درصد می‌توانند کمک کنند.

وی افزود: به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی اجرای پروژه آزادراه حیاتی استان از سوی سرمایه‌گذار تعطیل شد، با پیگیری‌هایی که انجام دادیم به صورت مشارکت ۵۰ در ۵۰ قرار است اجرا شود.

استاندار یزد با بیان اینکه در دولت سیزدهم هیچ پروژه جدیدی شروع نشده است، ادامه داد: الویت استان یزد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است که برای تکمیل این پروژه‌ها ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه در سطح استان یزد در راستای کاهش خسارت ناشی از سیلاب، ترمیم، مرمت و احداث بندها و سازه‌های جدید جهت کنترل سیلاب اجرا شده است.

فاطمی اضافه کرد: با توجه به تجربه شهرداری یزد از سیل سال گذشته، از سوی منابع طبیعی و شرکت آب منطقه‌ای اقدامات خوبی در راستای مقابله با سیل انجام شده است.

وی ادامه داد: عمده خسارات‌های ناشی از سیل به دلیل تعدی و تجاوزهای صورت گرفته به حریم رودخانه‌ها و سیلاب‌ها است، ساخت منازل مسکونی در بستر رودخانه‌ها موجب مسدود شدن رودخانه‌ها و تبدیل به محل عبور و مرور و پارک خودروها شده است.

استاندار یزد تصریح کرد: تا قبل از آغاز بارندگی‌ها از تمام نقاط سیل خیز شهرستان‌های استان با حضور مدیران و معاونین بازدید انجام می‌شود تا زمستان امسال با کاهش آسیب سیل مواجه باشیم.

کد خبر 693303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.