اسکار ۲۰۲۴ با حضور ۸۰ کشور برگزار می‌شود

تاکنون ۸۰ کشور فیلم‌های خود را به صورت رسمی به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که آیا همه آنها تایید می‌شوند یا خیر.

به گزارش ایمنا، در حالی که شمار کشورهای شرکت کننده در رقابت اسکار ۲۰۲۴ از ۸۰ کشور فراتر نرفته، مهلت ارسال آثار به اسکار چند روزی است که به پایان رسیده اما از سوی آکادمی هنوز واکنشی اتخاذ نشده است، این درحالی است که معمولاً چند روز پس از اتمام مهلت ارسال فیلم‌ها، آکادمی در صورتی که فیلمی شرایط شرکت در رقابت را نداشته باشد، آن را رد و در نهایت اسامی فیلم‌های تأیید شده را اعلام می‌کند.

در همین حال، آرژانتین با فیلم سینمایی «بزهکاران» به اسکار رفت؛ این فیلم بازی‌گوشانه با موضوع سرقت، نوشته و ساخته رودریگو مورنو، احتمالاً آخرین فیلمی است که به اسکار ۲۰۲۴ معرفی شده است؛ «بزهکاران» که محصول مشترک آرژانتین، برزیل، شیلی و لوکزامبورگ است با بازی دنیل الیاس و استبان بیگلیاردی اولین نمایش جهانی خود را در بخش نوعی نگاه جشنواره کن تجربه کرد و با تحسین منتقدان روبه‌رو شد.

سال ۲۰۲۰ با حضور ۹۳ کشور در رقابت اسکار بین‌المللی، رکورد جدیدی در این زمینه ثبت شد و سال ۲۰۱۷ نیز ۹۲ کشور به رقابت اسکار رفتند، در حالی که سال ۲۰۱۹ تنها حضور ۸۷ کشور در این مراسم به ثبت رسید.

فیلم‌هایی که به رقابت اسکار ۲۰۲۴ رفته‌اند، باید از یکم دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ اکران شده باشند، از میان ۸۰ فیلم امسال، یک فهرست کوتاه ۱۵ نفره در تاریخ ۲۱ دسامبر اعلام خواهد شد و نامزدهای نهایی، ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ معین می‌شوند.

نود و ششمین دوره جوایز اسکار ۱۰ مارس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 693302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.