ایران ، سوریه و عراق برترین‌های جشنواره بین‌المللی موسیقی در خرم‌آباد

در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار(نوای مهر ) درخرم‌آباد از برگزیدگان این جشنواره از کشورهای ایران، سوریه و عراق تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار (نوای مهر) که در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با حضور استاندار لرستان، معاون فرهنگی رئیس بنیاد شهید کشور، دبیر جشنواره و مدیر کل بنیاد شهید لرستان برگزار شد، هبت‌اله هاشمی مدیر کل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه ۲۰۰ اثر در حوزه مقاومت به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده است، اظهار کرد: از بین آثار داخلی و خارجی ۳۲ اثر داخلی، ۱۲ اثر ویژه و چهار اثر بین‌المللی برای داوری نهایی و اجرا انتخاب شدند.

سیدمحمد صادق هاشمی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه غنی‌ترین میراث سرزمین ایران و ماناتر ین دستاورد همه کشورهای جهان هنر، هنر و رزی و هنر نمایی است، اظهار کرد: موسیقی حماسه‌ساز لرستان شناخته شده است و به نوازندگان موسیقی ایثار و مقاومت که غیرت و دیانت را آواز می‌کنند، افتخار می‌کنیم.

وی افزود: امروز اهالی موسیقی ایثار و مقاومت به نمایندگی از جامعه هنری امت اسلام در یکی از کهن‌ترین، فرهنگی‌ترین و حماسه‌سازترین استان‌های کشور، لرستان و شهر خرم‌آباد گرد هم آمدند تا هنر اصیل و ستم‌ستیزانه را بزدایند و چشم‌های خواب آلوده و گوش‌های بسته‌ای را بگشایند، آن‌هایی که ایران، انقلاب، جمهوری اسلامی و ملل مسلمان را به مخالفت با هنر موسیقی متهم می‌کنند.

در این مراسم همچنین از استاد میرز اوندی و فرزند مرحوم عیسی سپهوندی از اساتید ماندگار موسیقی لرستان تجلیل شد، جشنواره بین‌ال مللی موسیقی ایثار (نوای مهر) ۱۱ الی ۱۳ مهرماه به میزبانی خرم‌آباد برگزار شد.

کد خبر 693300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.