اولین مرکز تخصصی ازدواج و خانواده تیران و کرون راه‌اندازی شد

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون گفت: اولین و تنها مرکز تخصصی ازدواج و خانواده به همت بخش خصوصی راه‌اندازی شده که پیش‌بینی می‌شود علاوه بر ارائه خدمات مشاوره اختصاصی، کارگاه‌های آموزشی ویژه جوانان نیز در شهرها و روستاها برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد بهارلویی عصر امروز _پنجشنبه، سیزدهم مهرماه_ در آئین افتتاحیه اولین مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده شهرستان تیران و کرون با نام پرواز اظهار کرد: ارائه مشاوره پیش از ازدواج، حین و بعد از ازدواج یکی از نیازهای مهم جوانان و زوجین برای رفع مشکلات تخصصی است.

وی افزود: راه‌اندازی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده به صورت تخصصی از سوی وزارت ورزش و جوانان اقدامی اساسی برای پاسخگویی به این نیاز محسوب می‌شود که چنین مرکز در تیران و کرون تاکنون وجود نداشته و جوانان برای دریافت خدمات باید به شهرستان‌های مجاور و یا مرکز استان مراجعه می‌کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون نبود چنین مراکزی را چالش جدی دانست و گفت: برای یک شهرستان با جمعیت بیش از ۷۰ هزار نفر که جمعیت جوان آن به ۲۰ هزار نفر می‌رسد، نبود مرکز مشاوره خانواده و ازدواج به شدت احساس می‌شد.

وی ادامه داد: اولین و تنها مرکز تخصصی ازدواج و خانواده به همت بخش خصوصی راه‌اندازی شده که پیش‌بینی می‌شود علاوه بر ارائه خدمات مشاوره اختصاصی، کارگاه‌های آموزشی ویژه جوانان نیز در شهرها و روستاها برگزار شود.

بهارلویی با بیان اینکه آموزش‌های پیش از ازدواج برای شناخت همسر، ضرورت ازدواج و مفاهیم همسرگزینی لازم است، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی با حمایت وزارت ورزش و جوانان در این شهرستان توسط سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مردمی از این کارگاه‌های آموزشی استفاده می‌کنند که فرصتی برای شناخت و کسب آگاهی پیش از ازدواج بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی حین و بعد از ازدواج نیز توسط تشکل‌های مردمی و ادارات دولتی مثل بهزیستی و بهداشت و درمان برگزار می‌شود، اما برای انسجام‌بخشی به این دوره‌ها و رصد به موقع، نیاز به راه‌اندازی مرکز تخصصی مشاوره خانواده بود.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش‌های تخصصی ازدواج، تولید محتوای دیجیتال نیز توسط سمن‌های جوانان از جمله کانون نسل جوان فردا انجام و در فضای مجازی منتشر شده که این محتواها نیز می‌تواند فرصتی برای کسب دانش باشد.

کد خبر 693295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.