دمای هوا در برخی از نقاط کردستان به محدوده یخبندان می‌رسد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان گفت: از امشب متعاقب خروج سامانه بارشی کاهش دمای شبانه برای استان پیش‌بینی می‌شود به‌طوری که کمینه دما در نواحی سرد شمالی و شرقی استان به محدوده یخبندان خواهد رسید.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، تا پنج روز آینده شرایط جوی نسبتاً پایداری برای منطقه پیش‌بینی می‌شود که افزایش پوشش ابر و وزش باد تنها پدیده غالب در سطح استان خواهد بود.

وی افزود: با توجه به رطوبت موجود در سطح استان تا اواخر امشب احتمال بارش‌های پراکنده برای نواحی شمالی استان نیز کماکان وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از لحاظ دمایی نیز مطابق با هشدار هواشناسی سطح زرد، از امشب متعاقب خروج سامانه بارشی کاهش دمای شبانه برای استان پیش‌بینی می‌شود به‌طوری که کمینه دما در نواحی سرد شمالی و شرقی به محدوده یخبندان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته کمترین دمای استان در سراب‌شهرک دهگلان با ۲ درجه سانتی‌گراد به ثبت رسید و سلین سروآباد نیز با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد بیشترین دما را در استان به خود اختصاص داد.

پناهی گفت: دمای هوای شهر سنندج مرکز استان نیز در ۲۴ ساعت گذشته در سردترین حالت هفت درجه سانتی‌گراد گزارش شد و در گرم‌ترین ساعت نیز به ۲۳ درجه سانتی‌گراد رسید.

کد خبر 693284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.