همراهی مردم و گروه‌های جهادی برای رفع محرومیت‌ها ضرورت دارد

استاندار گیلان گفت: همراهی و همگرایی مردم و گروه‌های جهادی برای رفع محرومیت‌ها مهم و ضروری است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز پنجشنبه سیزدهم مهرماه پس از برگزاری جلسه آغاز عملیات طرح‌های آبخیزداری، احیای قنات، استخرهای ذخیره آب، انتقال آب کشاورزی که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت حضوری و استانداران به همراه فرماندهان قرارگاه و سپاه‌های استانی به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، اظهار کرد: مردم برای رفع مشکلات خود باید در کنار گروه‌های جهادی در صحنه باشند، این مهم اهمیت بسزایی برای رفع محرومیت‌ها و تسریع در کارها در این حوزه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب و مؤثر گروه‌های جهادی با یادآوری فعالیت‌های جهاد سازندگی در اوایل انقلاب برای اجرای پروژه‌ها افزود: مردم در کنار نیروهای جهادی ظرفیت‌های خوبی برای رفع محرومیت‌ها هستند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: به منظور تحقق تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری، گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی و دستیابی به امنیت غذایی و موضوعاتی همچون آبرسانی، آبخیزداری، اشتغال و مسکن نیاز به بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های مردمی، بسیج، سپاه، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است، تا کارها با سرعت و هزینه کمتری اجرا شود.

عباسی با اشاره به مشکلات مربوط به آب آشامیدنی و تنش آبی در گیلان تصریح کرد: سیلاب گاهی منجر به بروز مشکلاتی ازجمله خسارت به اراضی کشاورزی، ابنیه‌ها، پل و جاده‌ها به بار آوردن هزینه‌هایی می‌شود از این‌رو پیشگیری از خسارت‌ها موضوع مهمی است که باید توجه جدی شود.

وی با اشاره به بررسی موضوعات مربوط به تفاهمنامه همکاری مشترک استانداری گیلان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در ارتباط با محرومیت‌زدایی و پیشرفت منطقه‌ای اظهار کرد: بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مدیریتی، اجرایی و مالی طرف‌های قرارداد و هم افزایی به منظور محرومیت‌زدایی و پیشرفت منطقه‌ای در استان در بخش‌های آبرسانی، آبخیزداری و احیای قنات، مسکن محرومان، راه روستایی، پیشرفت منطقه‌ای و رفع معضلات حاشیه نشینی، اشتغال، امنیت غذایی، مدرسه روستایی، بهداشت و درمان، روستای مولد، آمایش شهرستانی و حوزه عشایری از موضوعات این تفاهمنامه است که در خصوص آنها باید بررسی دقیق‌تری انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر ضرورت انجام کارهای جهادی و ضرورت همکاری و توجه مدیران به این موضوع مهم افزود: کار اداری به تنهایی قابل پذیرش نیست، فعالیت‌ها باید جهادی و برای رفع مشکلات و محرومیت‌ها باشد.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان نیز در این جلسه در سخنانی با تاکید بر ضرورت همکاری مدیران با این مجموعه برای رفع مشکلات گفت: کمک به دولت از وظایف ذاتی سپاه است.

سردار محمد عبدالله‌پور با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سپاه در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: سپاه پاسداران و بسیج در اجرای پروژه‌هایی آبخیزداری و سایر موضوعات توانمندی دارد.

کد خبر 693258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.