امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد ملت است

مرجع تقلید شیعیان گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم است و موجب عظمت اسلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور اظهار کرد: همه مردم باید بدانند که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر دارای وظیفه هستند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را موجب عظمت و عزت اسلام دانست و افزود: فعالیت و تلاش‌های نیروی انتظامی موجب امنیت مردم می‌شود و مردم ما این را متوجه می‌شوند.

این مرجع تقلید امنیت و عدالت را دو لازمه داشتن جامعه‌ای متعالی دانست و خاطرنشان کرد: اگر ظلم باشد مردم در امان نخواهند بود و اگر امنیت نباشد، هیچ پیشرفت و موفقیتی حاصل نمی‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی امنیت را هدیه نیروهای نظامی و انتظامی به کشور دانست و ادامه داد: مردم قدردان این هدیه الهی هستند.

وی با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: امیرالمومنین (ع) مردم را رکن اسلام دانسته و بر خدمت رسانی و مهربانی با مردم تاکید دارند.

صدور یک میلیون گذرنامه زیارتی

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور نیز در این دیدار خدمات پلیس در جریان زیارت اربعین و برقراری امنیت در این ایام را تشریح کرد.

وی با اشاره به تمایل چهار میلیون ایرانی در بازه زمانی کوتاه برای سفر به کربلا گفت: این موضوع موجب مسئولیت بسیار زیادی در حوزه تأمین امنیت، ایمنی جاده‌ها و صدور گذرنامه را متوجه پلیس می‌کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با کشور عراق برای گذرنامه زیارتی تصریح کرد: اگر این رایزنی‌ها انجام نمی‌شد، مردم برای اخذ گذرنامه ۴۰ روز معطل می‌شدند.

کد خبر 693218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.