نقش نیروی انتظامی در آرامش و امنیت جامعه ستودنی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نیروی انتظامی به عنوان مظهر اقتدار جمهوری اسلامی ایران با بهره‌مندی از ظرفیت بالای خود نقش بارزی در برقراری نظم، آرامش و امنیت در شهرها، روستاها و مرزهای کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پنجشنبه ۱۳ مهر ماه در دیدار با فرمانده، معاونان و کارکنان انتظامی استان مرکزی اظهارکرد: نیروی انتظامی نماد نظم و امنیت در کشور است و باید در این مسیر خطیر همه یار و مددکار این نیروهای خدوم و جان برکف باشیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در راستای اهداف متعالی خود، شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است افزود: اقتدار و آرامش کشور، مدیون فداکاری‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است که در سایه تلاش و مجاهدت آنان، فضایی امن و مناسب برای رشد و توسعه مهیا شده و این مهم برگ زرینی در افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه نیروی انتظامی باید با تقویت بنیه علمی و آموزشی خود، شگردهای خائنین و دشمنان را شناسایی کند گفت: در سایه اقتدار و صلابت نیروی انتظامی باید فضای جامعه همیشه برای عاملان بی نظمی و برهم زنندگان نظم عمومی ناامن باشد و در مقابله با جرایم مختلف از هیچ خطایی چشم پوشی نکند.

وی با اشاره به اینکه دشمن قصد دارد حجاب را به یک موضوع امنیتی تبدیل کند افزود: برخی مسائل مانند حجاب و عفاف نیاز به برنامه‌ریزی دارد تا از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند و این موضوعات به مقوله امنیتی تبدیل نشود.

کشف ۵۴ درصدی جرایم سایبری در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی هم از کشف ۵۴ درصدی جرایم سایبری در این استان خبر داد وگفت: ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت‌های علمی، اقتصادی و صیانت از هویت دینی و ملّی و همچنین مراقبت و پایش از فضای سایبری برای پیشگیری از تبدیل شدن این فضا به بستری ناامن برای خانواده و از سویی ممانعت از تعرّض به ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی از جمله تأکیدات پلیس در امنیت فضای سایبری است.

سردار هادی رفیعی‌کیا با اشاره به دغدغه‌های مردمی درحوزه مأموریت‌های فراجا اظهارکرد: در تحقق یک پلیس پویا، منعطف در شناخت و پاسخگو به مسائل و نیازمندی‌های اجتماعی در نیروی انتظامی در رویکرد جامعه محور خود، توجهی ویژه با انجام برآوردهای اجتماعی و بازخوردگیری از شهروندان دارد و راهبردهای مأموریتی خود را بر این اساس برنامه ریزی می‌کند.

وی از برنامه ریزی هدفمند در کشفیات سایبری استان خبر داد و افزود: میزان کشف به وقوع جرایم در این حوزه در حدود ۵۴ درصد بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی و آموزشی بر پایه امنیت است گفت: امنیت حاصل تلاش جمعی است و هر فرد به نوعی برای ایجاد امنیت انجام وظیفه می‌کند و پلیس یکی از ارکان امنیت در جامعه است.

کد خبر 693209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.