میدان نفتی هیرکان در استان گلستان مورد تایید وزارت نفت قرار گرفت

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه میدان نفتی هیرکان به نتیجه قطعی رسیده است، گفت: میدان نفتی هیرکان در عمق سه هزار متری، حداقل ۲۷ میلیون بشکه ذخیره قطعی شناسایی شده دارد و مورد تایید وزارت نفت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا سید احسان خاندوزی ظهر امروز_ پنجشنبه سیزدهم مهرماه _ در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان، اظهارکرد: گلستان به دیل مجاورت با کشورهای cis ظرفیت خوبی برای توسعه تجارت دارد از این روز استقرار گمرک در مناطق مرزی این استان و ایجاد کد مستقل گمرکی از نیازهای این استان است که آن را پیگیری می‌کنیم.

وی افزایش تعداد شعب ارزی بانک‌های دولتی را از دیگر نیازهای استان گلستان برشمرد و گفت: باید تمام بسترها برای توسعه بهتر استان ایجاد شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه علی آبادکتول باید سرعت یابد، خاطرنشان کرد: در این رابطه بانک‌ها مکلف شدند تا قبل از سفر رئیس جمهور به استان فرایند پرداخت تسهیلات را تسریع کنند تا به زودی شاهد اجرای فعالیت‌های عملیاتی در این پروژه باشیم.

خاندوزی ایجاد کریدور شمال به جنوب از منطقه آزاد اینچه برون را ضروری دانست و اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد با مشارکت یکی از شرکت‌های ذیل یکی از بانک‌های دولتی در فاز اول منطقه آزاد اینچه برون محصور شود تا از مزایای منطقه آزاد و کاهش قابل توجه در حوزه گمرکی و مالیاتی که به عنوان مزیت مهم منطقه است استان برخوردار شود.

وی با بیان اینکه تلاش خوبی شرکت ملی نفت برای کشف میدان نفتی هیرکان در گلستان انجام داده است، ادامه داد: این میدان نفتی به نتیجه قطعی رسیده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: میدان نفتی هیرکان در عمق سه هزار متری، حداقل ۲۷ میلیون بشکه ذخیره قطعی شناسایی شده و مورد تأیید وزارت نفت قرار گرفته که امیدواریم این هم به عنوان یکی دیگر از اضلاع اقتصادی توسعه استان موجب سرعت بخشی فرایند توسعه اقتصادی استان شود.

خاندوزی گفت: مجموعه این سیاست‌ها در کنار پیگیری مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور، منجر به تحولات خوبی در استان خواهد شد.

کد خبر 693192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.