یکپارچه‌سازی ۴۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی تا پایان سال جاری

رئیس سازمان امور اراضی کشور از یکپارچه‌سازی ۱۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی طی ۱۷ سال گذشته خبر داد و گفت: هدف‌گذاری این اقدام برای سال جاری ۴۸ هزار هکتار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا افلاطونی امروز _پنجشنبه سیزدهم مهرماه_ در قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: احیای زمین و سرزمین باید در فرایندهای اصلاحی قرار بگیرد تا زمین‌های کشاورزی حفظ شود.

وی افزود: نمی‌توان به دلیل اصلاحات اراضی که در گذشته‌ها اتفاق افتاده است، این موضوع را رها کرد؛ اکنون باید یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی را اجرایی کنیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر اینکه لازم است در حوزه اراضی زمین اقداماتی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: سال‌ها است که اختلاف میان مردم و دستگاه‌هایی همچون منابع طبیعی شکل گرفته است و هر دو طرف شاکی هستند.

افلاطونی اضافه کرد: رفع تداخل و اختلاف را خودمان باید انجام دهیم، رفع تداخل زمین‌های کشاورزی خراسان شمالی به زودی پایان پیدا خواهد کرد و موجب بسته شدن هزاران پرونده قضائی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدنگاری زمین‌های کشاورزی قدم بعدی است که باید با قوت انجام شود، تصریح کرد: ۳۶ درصد از زمین‌های کشاورزی کشور حدنگاری شده است که در دولت گذشته این عدد چهار درصد بود؛ زمین کشاورزی افزوده نمی‌شود، بنابراین باید همین مقدار موجود را حفظ کرد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: سه تفاهم‌نامه مشترک با سازمان ثبت منعقد شده و بسیاری از موانع پیش رو را رفع کرده است.

افلاطونی با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزود: این ساخت‌وسازها در اراضی خرد اتفاق می‌افتد و چنانچه یکپارچه‌سازی صورت گیرد، جلوی این تخلفات نیز گرفته خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۱۳ هزار هکتار یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی کشور انجام شده، اما هدف‌گذاری برای امسال ۴۸ هزار هکتار است تا چندین برابر دو دهه گذشته یکپارچه‌سازی صورت گیرد.

کد خبر 693104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.