روایتی نو از مهاجر سرزمین آفتاب/ساخت انیمیشن مادر شهید ژاپنی، تا بهار ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد

مرکز پویانمایی صبا در راستای تولید پویانمایی درباره چهره‌ها و شخصیت‌های تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف، این بار به زندگی کونیکو یامامورا (سبا بابایی)، تنها مادر شهید ژاپنی می‌پردازد.

به گزارش ایمنا و به نقل روابط‌عمومی رسانه ملی، پویانمایی «مادر کونیکو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی یدالله تناور بر اساس کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» به زندگی مادر ژاپنی شهید محمد بابایی می‌پردازد؛ این پویانمایی که توسط حمید حسام و مسعود امیرخانی، نویسندگان کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» در حال نگارش نهایی است، با فرمت کمیک موشن در قالب ۲۶ قسمت ۴ دقیقه‌ای مسیر تولید را طی می‌کند.

یدالله تناور، تهیه کننده این برنامه اظهار کرد: محتوای قصه‌ها و ماجراهای این مجموعه برآمده از همان کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» خواهد بود، اما در نگارش فیلمنامه این پویانمایی سعی کردیم به لحاظ جلوه‌های روایی کمی متفاوت‌تر از نوع نگارش کتاب مهاجر سرزمین آفتاب پیش برویم، به همین جهت نویسندگان کتاب، مجدد نگارش این پویانمایی را انجام دادند و هم‌اکنون به مراحل انتهایی نگارش فیلمنامه نزدیک می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هر قسمت از پویانمایی این مجموعه به‌گونه‌ای طراحی شده که پیام واحدی را منتقل کند افزود: ابتدای داستان از ژاپن و لحظه آشنایی خانم کونیکو یامامورا با همسر ایرانی‌اش شروع می‌شود.

کارگردان مجموعه پویانمایی «مادر کونیکو» خاطرنشان کرد: این انیمیشن به زندگی خانم کونیکو یامامورا از زمان آشنایی با آقای بابایی که از ایشان خواستگاری کرد تا زمان فوت ایشان در ایران می‌پردازد، به‌طور کل در طول این ۲۶ قسمت فرازهایی از زندگی ارزشمند این بانو تصویر سازی می‌شود که از آشنایی و ازدواج وی با اسدالله بابایی، مهاجرت به ایران، همراهی با همسرش در جلسات قرآنی قبل از پیروزی انقلاب، اعزام فرزندش به جبهه و شهادتش و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه از جمله آن‌ها است.

استفاده از موسیقی ایرانی و ژاپنی به‌طور هم‌زمان

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر حدود ۱۰ قسمت از داستان مجموعه نوشته شده، نریشن‌ها ضبط و موسیقی هم ساخته شده است تصریح کرد: ما در این پویانمایی از دو نوع موسیقی ژاپنی و ایرانی استفاده کردیم، زمانی که فضای انیمیشن در ژاپن است موسیقی آن کشور شنیده می‌شود و بعد از اینکه داستان در ایران ادامه می‌یابد، موسیقی ایرانی پخش می‌شود.

تناور با بیان اینکه نگاه به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مادر کونیکو، برگزاری و حضور در جلسات مذهبی در دوران قبل از انقلاب تا بعد از انقلاب و دفاع مقدس همچنین پرداختن به مجموعه فعالیت‌های دیگر او مانند تدریس از موضوعاتی هستند که این پویانمایی بر مبنای آن‌ها تولید می‌شود، تصریح کرد: این مجموعه می‌تواند الگوی مناسبی برای سنین مختلف در سطح جامعه باشد، در واقع او در مقام یک زن مسلمان با همسرش در طول زندگی یک همراه و یاور واقعی بود، به عنوان یک مادر در تربیت و به ثمر رساندن فرزندانش یک نمونه موفق به حساب می‌آید. او که یکی از فرزندانش در جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل شده به لحاظ زندگی فردی و اجتماعی از فعالان و پیشتازان انجام امور خیرخواهانه بود و در کنار فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه نیز به تدریس می‌پرداخت و تمام این مباحث، موضوعاتی هستند که در قالب روایت داستان‌هایی جذاب با فرمت کمیک موشن به مخاطب ارائه خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه ساخت این مجموعه پویانمایی فصل بهار سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد، ادامه داد: مرکز صبا یار و یاور گروه ما بوده، همراهی و مساعدت این مرکز ما را به تولید این اثر امیدوار کرده است.

کارگردان مجموعه پویانمایی «مادر کونیکو» با اشاره به ساختار تولید این اثر گفت: هم زمان که در حال تدوین قسمت‌های اولیه هستیم، نویسندگان این مجموعه نیز در حال بازنویسی و پرداخت نهایی قسمت‌های بعدی هستند و هر قسمت از این مجموعه ۴ دقیقه تولید شده است و اینکه روایت داستان باید به‌گونه‌ای پیش برود که هر قسمت دارای ماجرایی مستقل باشد.

وی ادامه داد: روایت داستان این انیمیشن به‌گونه‌ای چیدمان شده که هر قسمت یک پیام و یک داستان مستقلی را به بیننده منتقل می‌کند، تنوع این داستان‌ها مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت و آن‌ها با تصویر کاملی از زندگی خانم کونیکو آشنا خواهند شد.

به گزارش ایمنا، «کونیکو یامامورا» مادر ژاپنی شهید محمد بابایی که به علت ضایعه تنفسی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) تهران بستری بود جمعه، دهم تیرماه سال ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست. او تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است، فرزند شهیدش جوان ۱۹ ساله‌ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم راهی جبهه‌ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسید.

کد خبر 693095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.