۹۰۵ هزار بشکه ظرفیت پالایشی جدید در استان هرمزگان در حال ایجاد است

استاندار هرمزگان در تشریح اقدامات دولت در حوزه وزارت نفت گفت: ۹۰۵ هزار بشکه ظرفیت پالایشی جدید در استان هرمزگان در حال ایجاد است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در نشست با محمد چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: عملکرد دولت سیزدهم در صنعت نفت، عملکرد روشن و قابل دفاعی است، ۹۰۵ هزار بشکه ظرفیت پالایشی جدید در استان هرمزگان در حال ایجاد است که از اقدامات دولت سیزدهم به‌شمار می‌آید.

وی افزود: گازرسانی به کیش که سال‌ها مانده بود و موجب ایجاد بستری فسادزا شده بود در دولت سیزدهم انجام شد و گازرسانی به بندرلنگه، میناب، حاجی‌آباد و بستک نیز در این دولت آغاز شد.

استاندار هرمزگان افزایش ظرفیت تولید شرکت فلات قاره، طرح بهبود کیفیت تولیدات شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲.۲ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری و اکتشافات جدید گازی را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و خاطرنشان کرد: ۷۸ ساختار گازی در استان هرمزگان شناسایی شده که بخشی از آن‌ها به گاز رسیده است، اما در بحث اکتشافات با محیط زیست چالش داریم و باید چالش‌ها با محیط‌زیست حل شود.

دوستی با بیان اینکه گاز یکی از چالش‌های استان است، تاکید کرد: شرایط آب و هوایی هرمزگان باعث شده است اصل نیاز گازی استان در بحث صنعت باشد، بنابراین تسریع در گازرسانی به شهرک‌های صنعتی جزو انتظارات است، ضمن اینکه ما در غرب استان معادن گچ قابل توجهی داریم که اگر گاز به آن‌ها برسد با توجه به احداث بندر تخصصی منابع معدنی می‌توانیم بازار گچ را از عمانی‌ها بازپس بگیریم.

وی اضافه کرد: استان در در بحث ریگلاتورها نیز مشکل دارد، چراکه در مناطقی گازکشی انجام شده، اما هنوز به خانه‌ها نرسیده است و اگر مساعدت لازم انجام شود، گازرسانی رشد بالایی خواهد داشت.

استاندار هرمزگان با اشاره به الزام مردم برای ثبت‌نام در سامانه سدف برای دریافت گاز مایع تصریح کرد: این طرح یکی از بسترهای قاچاق سوخت را از بین می‌برد، چراکه پیش از این گلخانه‌ها سهمیه گازوئیل دریافت می‌کردند و آن را در بازار آزاد می‌فروختند و نیاز خود را از گاز مایع برطرف می‌کردند که با سامانه سدف این بستر از بین رفته است.

استاندار هرمزگان در پایان به گازرسانی به جزایر هرمزگان نیز تاکید کرد.

مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در این نشست گفت: در حال حاضر ۳۳ هزار میلیارد تومان پروژه گازرسانی فعال در سطح کشور داریم که به‌طور عمده در مناطق محروم قرار گرفته‌اند.

وی تصریح‌کرد: برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان ۸ استان دیگر را مأمور کرده‌ایم و برای تسریع در گازرسانی هرمزگان نیز استان‌های بوشهر و کردستان را پای کار آورده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: هم‌اکنون ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه جاری در استان هرمزگان در حال انجام است و حدود ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح جدید نیز در نظر گرفته‌ایم که اگر مجلس در بودجه همراهی کند، اجرایی خواهد شد.

کد خبر 693094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.