عملیات ساماندهی گذر تاریخی و گردشگری ابوذر آغاز شد

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: پس از چندین سال دغدغه مردم به‌ویژه شهروندان و کسبه خیابان ابوذر در خصوص ساماندهی گذر تاریخی و گردشگری ابوذر، این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌ها ایجاد محور گردشگری در قلب رهنان است که دی‌ماه ۱۳۹۷ از سوی شهردار وقت منطقه ۱۱ اصفهان مطرح و بارها وعده راه‌اندازی آن داده شد، اما این وعده محقق نشد. در حال حاضر شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه هستیم.

وی افزود: پروژه ساماندهی گذر تاریخی و گردشگری خیابان ابوذر شامل تخریب و برچیدن بتن، جداول بتنی و کف‌پوش‌های بتنی همچنین خاک‌برداری، حمل و بارگیری، زیرسازی، جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی و خیابان‌سازی، سنگ‌فرش با سنگ و موزائیک، طراحی و ساخت بدنه محیط با المان‌های خاص شهری، تجهیز تأسیسات به صورت کامل شامل (حفر چاه و سیستم دفع آب‌های سطحی و تأسیسات مکانیکی، کابل‌کشی، تابلوگذاری، روشنایی و تأسیسات برقی) است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات ساماندهی گذر تاریخی و گردشگری ابوذر با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه پس از محورهای گردشگری چهارباغ و خاقانی، ابوذر به سومین محور گردشگری این کلان‌شهر تبدیل می‌شود، گفت: امیدواریم با ریل‌گذاری انجام شده در این منطقه تا دو سال آینده با همت مسئولان به‌ویژه شورای ششم، محرومیت از چهره این منطقه زدوده شود.

محمدحسینی ادامه داد: از زمان الحاق این شهرداری، رهنانی‌ها که زمانی در حومه خمینی‌شهر قرار داشتند و پس از الحاق در حومه اصفهان و حاشیه این شهر قرار گرفتند، چشم‌انتظار تحول و آبادانی در این محدوده شهر هستند تا بر زیرساخت‌های شهری آن افزوده شود.

کد خبر 693079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.