اعتقاد مردم برای کمک به توسعه بقاع متبرکه سرمایه بزرگی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بنیه اعتقادی و اعتماد مردم برای کمک به توسعه بقاع متبرکه در سراسر کشور سرمایه بزرگی برای نظام و سازمان اوقاف است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام غلامرضا عادل شامگاه امروز-چهارشنبه ۱۲ مهرماه- در بازدید از پروژه‌های عمرانی و اقدامات فرهنگی آستان مقدس امامزاده احمدرضا (ع) شهرستان تیران و کرون اظهارکرد: بخش عمده فعالیت‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی در آستان مقدس امامزادگان کشور توسط مردم رقم می‌خورد.

وی سهم سازمان اوقاف و امور خیریه در این دسته از فعالیت‌ها را به دلیل محدودیت اعتباری ناچیز بیان کرد و افزود: پروژه‌های عمرانی زیادی برای توسعه بقاع متبرکه در سطح کشور در حال اجرا است که با کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی تأمین اعتبار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به نقش محبت مردم نسبت به ائمه معصومین (ع) و فرزندانشان اشاره کرد و ادامه داد: بنیه اعتقادی و اعتماد مردم برای کمک به توسعه بقاع متبرکه در سراسر کشور سرمایه بزرگی برای نظام و سازمان اوقاف است.

وی اضافه کرد: کمتر در حوزه‌های مختلف چنین سرمایه مردمی دیده می‌شود که حجم بالای کار را انجام دهند که در این شرایط باید موانع پیش روی کمک‌های عمومی برداشته شود.

حجت الاسلام عادل بر ضرورت تقویت باورهای دینی تاکید کرد و گفت: رفتارها و عملکردی که بر شفافیت و جلب مشارکت خیرین اثر می‌گذارد و ممکن است مانع از کمک بشود، باید دوری کرد و موانع رفع شود.

وی جلب مشارکت مردمی در فعالیت‌های اجرایی و فرهنگی را نیز مهم خواند و تصریح کرد: مراکز فرهنگی و دینی مثل مساجد و بقاع متبرکه باید تبدیل به فرصت برای تقویت باورهای دینی و ارزشی بشود.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به فعالیت‌های عمرانی آستان مقدس امامزادگان تیران و کرون اشاره کرد و گفت: در این منطقه نیز مردم مشارکت خوبی برای طرح‌های عمرانی دارند که حائز اهمیت است.

کمک‌های مردمی و توسعه عمرانی در بقاع متبرکه

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون در ارائه گزارش از وضعیت بقاع متبرکه این شهرستان گفت: در حال حاضر پروژه‌های عمرانی در آستان مقدس امامزاده احمد، امامزاده احمدرضا، امامزاده بی بی فاطمه، امامزاده عبدالله و امامزاده سید سرالدین در حال اجرا است.

حامد جعفرزاده میزان فعالیت عمرانی شش ماهه اول امسال را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بخشی از این مبلغ را هیأت امنا بقاع متبرکه بدهکار هستند که نیاز به مشارکت مردمی و کمک سازمان اوقاف دارد.

وی ادامه داد: همکاری مردم در توسعه فعالیت‌های این مراکز دینی مورد توجه بوده و در جذب زائر موفق بوده‌ایم.

کد خبر 693065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.