۴۰ هزار قطعه زمین در راستای طرح نهضت ملی مسکن در کشور واگذار شد

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۰ هزار قطعه زمین به واجدین شرایط این طرح واگذار شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارسلان مالکی شامگاه امروز چهارشنبه یازدهم مهرماه در آئین دومین مرحله واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در دانشگاه فنی مائده، اظهارکرد: در شورای عالی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی و همکاری سازمان صمت، تلاش داریم تا قیمت مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان را به حداقل برسانیم تا قیمت تمام شده مسکن در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: در دو هفته گذشته زمین رایگان به ۲۰ خانواده ایرانی که دارای سه فرزند و بیشتر بودند تحویل شده و تاکنون در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ هزار قطعه زمین رایگان به واجدین شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهدا شده‌است.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: متأسفانه در بیش از یک دهه گذشته زمین برای اجرا و احداث واحدهای مسکونی در کشور برنامه‌ریزی و تأمین نشده‌است و دولت سیزدهم تلاش دارد تا این کمبود را با تأمین زمین در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جبران نماید.

وی گفت: علاوه بر طرح جهش تولید مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تلاش داریم تا با روش‌های توافقی با مالکان حقیقی و اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی در حریم و پیرامون شهرها به ویژه در استان‌های شمالی و استان‌هایی که کمبود زمین داریم، مشکل تأمین زمین را برطرف کنیم.

اهدای زمین رایگان به ۲۱۲ خانواده گلستانی

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان هم در این مراسم گفت: مرحله دوم اهدای زمین رایگان به واجدین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای پویش پیامبر رحمت در استان گلستان اجرا شد و در این طرح ۲۱۲ خانواده گلستانی صاحب زمین رایگان شدند.

مهدی ملک اظهارکرد: در مرحله نخست که در تیرماه امسال اجرا شد، تعداد ۳۰۰ خانواده گلستانی دارای سه فرزند و بیشتر، زمین رایگان اهدا شد.

وی تصریح کرد: تاکنون دومیلیون و ۷۵۰ هزار مترمربع اراضی در راستای طرح نهضت ملی مسکن تحویل بنیاد مسکن شده‌است که از میزان یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت قرار دارد.

کد خبر 693043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.