نتایج ضعیف و دور از انتظار کشتی فرنگی ایران در روز اول مسابقات هانگژو

دو نقره و یک برنز سهم کاروان فرنگی ایران در روز اول مسابقات کشتی هانگژو بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی هانگژو از امروز -چهارشنبه دوازدهم مهرماه- در چهار وزن ۶۰ کیلوگرم، ۶۷ کیلوگرم، ۷۷ کیلوگرم و ۸۷ کیلوگرم پیگیری شد که تنها دو کشتی‌گیر کشورمان به فینال راه پیدا کردند و نمایندگان ما در از کسب مدال طلا بازماندند تا علاوه بر از دست رفتن صعود رنک ایران در جدول مدال‌ها، کشتی فرنگی نیز از نظر تیمی در جایگاه خود را در بازی‌های آسیایی از دست بدهد. کاروان کشتی فرنگی کشورمان بلافاصله پس از حضور در مسابقات جهانی بلگراد صربستان در هانگژو حاضر شده بود و کشتی‌گیران زمانی کمی برای ریکاوری داشتند. جایگزینی در وزن‌هایی که نمایندگان ایران در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال نشده بودند باعث شده بود تا انگیزه کشتی‌گیر جایگزین بالا برود اما از نظر آمادگی در سطح بالایی نباشد از طرفی ناکامی کشتی‌گیرانی چون محمدعلی گرایی سبب شده بود که برای کسب مدال روی آن‌ها حسابی باز نشود و جایی در کاروان اعزامی نداشته باشند.

کشتی فرنگی ایران در پایان دور مقدماتی چهار وزن نخست بازی‌های آسیایی شانس رسیدن به دو مدال طلا و یک برنز را داشت اما دو طلای ایران در شرایطی دور از انتظار و عملکرد ضعیف کشتی‌گیران به نقره تبدیل شد تا کاروان فرنگی ایران در روز اول با دو نقره و یک برنز به کار خود پایان دهد. حال چشم و امید کاروان فرنگی به عملکرد دو نماینده‌اش در وزن‌های ۹۸ و ۱۳۰ است تا با کسب مدال طلا آبروی کاروان را بخرند.

فردا در روز دوم و پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی، محمدهادی ساروی در ۹۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران برابر رقبای خود به میدان می‌روند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که رقابت‌ها با حضور ۱۰ کشتی‌گیر برگزار می‌شوند، محمدهادی ساروی در دور اول با رستم آساکولف از ازبکستان مصاف می‌دهد و در صورت گذر از این حریف، در دور دوم با اوزور ژوژوپبیکف از قرقیزستان مبارزه می‌کند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با پانفوئک از تایلند دیدار می‌کند و در صورت پیروزی در مرحله بعد به مصاف کورایف از ترکمنستان خواهد رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم میثم دلخانی در دور نخست با نتیجه هفت بر یک سوپارمانتور جیانیندر از هند را شکست داد. او در دور بعد با نتیجه چهار بر دو مغلوب آدیوس سلطان گالی از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی حذف شد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه پنج بر دو یونگ جین رو از کره شمالی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر هانسو ریو از کره را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در حالی که هفت امتیاز از حریف خود پیش بود با نتیجه ۹ بر چهار و ضربه فنی مغلوب میرجان شرماخانبت از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. سهرابی در این دیدار به مصاف لی لی از چین رفت و در پایان با برتری سه بر دو به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در در اول با نتیجه ۹ بر سه کیم هیون وو از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه پنج بر سه دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه یک بر یک از سد ریو لیو از چین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی‌نژاد در این دیدار مقابل آکژول محموداف قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از قرقیزستان به میدان رفت و با نتیجه یک بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید. نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی بلگراد، محمدعلی گرایی بود که موفق به کسب نشانی از این رقابت‌ها نشد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه هفت بر یک آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در درو بعد با نتیجه هفت بر یک عظیم آناممدُف از ترکمنستان را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه پنج بر یک سونیل کومار از هند را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. علیزاده در این دیدار با جالگاسبای بردیموراتف از ازبکستان مبارزه می‌کند.

کد خبر 692988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.