گورستان قدیمی شهر اراک تبدیل به فضای سبز می‌شود

مدیر منطقه یک شهرداری اراک گفت: با توجه به اینکه فضای سبز مورد استفاده شهروندان در محله قنات ناصری دارای محدودیت‌های فراوانی است، شهرداری منطقه قصد دارد گورستان قدیمی این ناحیه را به فضای سبز تبدیل کند.

حسین زندیه‌وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایجاد فضای سبز در گورستان قنات ناصری به طرح توسعه پارک شهر شبیه است و در حال حاضر با اخذ سند سه هزار متری آن به نام شهرداری و فنس کشی اطراف این گورستان، اطلاع‌رسانی‌ها برای احداث این پارک جدید آغاز شده است.

وی افزود: علاوه بر احداث فضای سبز مذکور، مدیریت شهری اراک قصد دارد تا یک فرهنگسرای چند منظوره نیز در این ناحیه احداث کند که پیرو این مهم مذاکراتی با خاندان افتخاری انجام شده است تا قطعه زمینی در اطراف گورستان قدیمی قنات را در اختیار شهرداری قرار دهند و یک مجموعه فرهنگی و کتابخانه مجهز برای شهروندان ساخته شود.

مدیر منطقه یک شهرداری اراک درباره افزایش خدمات شهری به شهروندان ساکن در محله قنات ناصری خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تلاش مجموعه شهرداری اراک بر این بوده که کیفیت زندگی و خدمات عمومی به ساکنین محله قنات افزایش پیدا کند که در همین راستا نیز طی دو سال بیش از ۲۰۰۰ تن آسفالت در این محله توزیع شده است.

زندیه‌وکیلی تاکید کرد: در حال حاضر بخشی از شهروندان درباره آسفالت نشدن زمین‌های انتهای قنات ناصری انتقاداتی دارند که کاملاً بحق است، اما باید در نظر داشت که اراضی و معابر انتهایی محله قنات ناصری خارج از محدوده شهری اراک است و اگر مسئولان بالادستی در اداره کل راه و شهرسازی همت کنند و الحاق این اراضی به شهر صورت گیرد، بدون شک شهرداری اراک نیز خدمات قابل ملاحظه‌ای به آن نقطه ارائه خواهد کرد.

کد خبر 692955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.