عشایر سرمایه‌های انسانی کشور هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: عشایر سرمایه‌های ارزشمند انسانی هستند؛ بنابراین باید مورد حمایت قرار گیرند و مسئولان نیز نسبت به تکریم عشایر اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله مصطفی علما امروز _چهارشنبه دوازدهم مهرماه _ در دیدار با مسئولان ایلات و عشایر استان کرمانشاه با مهم دانستن عشایر به عنوان بخشی از کشور، گاظهار کرد: عشایر حق بزرگی بر جامعه دارند، زیرا مایحتاج مردم شهری را در اختیار آن‌ها است.

وی از محصولات دستی عشایر به عنوان ثروت‌های ارزشمند یاد کرد و افزود: صنایع دستی ثروت پویای استان است؛ بنابراین باید ساخت این کارها بر اساس سلیقه بازار و نیاز مردم باشد، لذا همگان می‌دانیم بسترهای کار در استان کرمانشاه کم نظیر است.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: با مدیریت صنایع دستی و محصولات کشاورزی بسیاری از معضلات اجتماعی حل شده و مشکل بیکاری تا حد بالایی برطرف می‌شود، زیرا استان کرمانشاه با داشتن ظرفیت‌های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی حرف اساسی برای گفتن دارد و باید این ظرفیت‌ها مورد حمایت قرار گیرد.

علما تصریح کرد: عشایر سرمایه‌های ارزشمند انسانی هستند؛ بنابراین باید مورد حمایت قرار گیرند و مسئولان نیز باید نسبت به تکریم عشایر همواره اهتمام داشته باشند.

وی تأکید کرد: همه ما اعم از عشایر، روستایی و شهری باید بدانیم خدمت به نظام، خدمت به اسلام است، زیرا این نظام مورد توجه دنیا قرار دارد.

کد خبر 692954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.