اصفهان در سطح بین‌المللی ظرفیت ویژه‌ای برای تبادل تجربه و دانش دارد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: ۳۰۰ شهر عضو شبکه شهرهای خلاق دنیا هستند و این ظرفیت ویژه‌ای برای اصفهان در سطح بین‌المللی است که امکان تبادل تجربه و دانش فراهم شده است.

سعید ابراهیمی امروز _چهارشنبه دوازدهم مهرماه_ در آئین اختتامیه جشنواره صنایع دستی خلاق در نمایشگاه فن نما اظهار کرد: حضور افراد در این جشنواره، موید مفهوم ویژه‌ای به‌عنوان نوآوری و خلاقیت است که در حال حاضر تمام سازمان‌ها به این مفهوم توجه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه اصفهان در یونسکو با عنوان شهر خلاق صنایع دستی مشهور است، همچنین در دنیا این کلان‌شهر را به شهر جهانی صنایع دستی می‌شناسند، افزود: در یونسکو شهرهای خلاق در هفت رده نام‌گذاری می‌شوند که اصفهان با عنوان شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان، با بیان اینکه ۳۰۰ شهر عضو شبکه شهرهای خلاق دنیا هستند، گفت: این ظرفیت ویژه‌ای در سطح بین‌المللی است که امکان تبادل تجربه و دانش فراهم شده است.

وی با اشاره به فعالیت اتحادیه جهانی صنایع دستی، ادامه داد: در این حوزه نیز ظرفیت‌های ویژه‌ای وجود دارد؛ در نمایشگاه فن‌نما حوزه‌های فناوری و نوآوری را به نمایش گذاشته شده است.

ابراهیمی ضمن تشکر از مسئولان آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تا به حال چند فعالیت به‌صورت مشترک اجرا شده است، فعالیت حوزه صنایع دستی را کمک با هنرجویان وهنرستانی‌ها پیگیری کردیم که غرفه آموزنده‌ای در نمایشگاه فن‌نما داشتند.

وی با اشاره به اینکه وسعت نمایشگاه فن‌نما حدود هشت هزار متر مربع است، تصریح کرد: حدود چهار هزار متر مربع از این فضا در اختیار مجموعه‌های دانش‌بنیان است که حدود ۱۰۰ شرکت در این مکان مستقر شدند و در ۱۰ حوزه تخصصی خدمات خود را به نمایش گذاشتند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه در این سه روز حدود ۴۱ رویداد برگزار کردیم که یکی از آن‌ها جشنواره صنایع دستی خلاق بود، اظهار کرد: هدف ما گردآوری تمام عناصر اکوسیستم نوآوری بود، ایده‌پردازان، سرمایه‌گذاران، حمایت‌گران، متقاضیان و عرضه‌کنندگان نوآوری و فناوری در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰ صندوق خطرپذیر(vc) در نمایشگاه فن نما حضور دارد، افزود: تندیس‌هایی که در پایان به دانش‌آموزان تقدیم می‌شود، توسط خود آن‌ها تهیه شده است که یک نوآوری در اجرا است.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان و مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان به افراد برتر در رشته‌های سفال، دوخت سنتی، قلم‌زنی، تذهیب، طلا و جواهرسازی، فرش و دوخت‌های تزئینی، جوایزی اهدا شد.

کد خبر 692933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.