افزایش استفاده از جت‌های شخصی در اروپا و بحران آلودگی

بیش از ۷۵ سازمان از سراسر اروپا با امضای نامه‌ای سرگشاده خواستار ممنوعیت پرواز هواپیماهای شخصی شده‌اند؛ تردد این نوع حمل‌ونقل آلوده بر فراز اروپا در سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هواپیماهای شخصی به ازای هر مسافر ۵ تا ۱۴ برابر بیشتر از پروازهای تجاری و ۵۰ برابر بیشتر از قطارها آلودگی دارند، این حقیقت آن‌ها را به آلاینده‌ترین روش حمل‌ونقل در سراسر زمین تبدیل می‌کند. با این حال به‌رغم این‌که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با بحران اقلیمی، از دست دادن معیشت یا شرایطی بدتر از آن مواجه هستند، اقلیت کوچکی بدون توجه به عواقب لوکس‌گرایی افراطی خود سوخت هواپیماهای شخصی خود را می‌سوزانند و حتی برای تردد در مسیرهایی که رفت‌وآمد در آن‌ها با دوچرخه‌سواری نیز امکان‌پذیر است، سوار بر هواپیماهای شخصی خود جابه‌جا می‌شوند.

بنابراین بسیاری از سازمان‌های خصوصی و عمومی اروپایی در نامه‌ای که در آن به رکورد بالای فروش هواپیماهای شخصی به‌رغم دست‌وپنجه نرم کردن بخش عمده مردم با بحران هزینه‌های زندگی اشاره شده است، خواستار ممنوعیت پرواز هواپیماهای شخصی شدند. در این نامه همچنین آمده است که طبقه کوچکی از ساکنان جهان از طریق پروازهای مجلل مکرر، با هواپیماهای شخصی فوق آلاینده خود برای سراسر جهان ویرانی به بار می‌آورند.

سازمان‌های امضاکننده همچنین خواستار اعمال مالیات برای پروازهای خصوصی و لغو برنامه‌های پاداش پروازهای مکرر طبق برنامه‌های مایل هوایی هستند، زیرا یک میلیاردر تنها با یک پرواز یازده دقیقه‌ای به همان اندازه به وخیم‌تر شدن شرایط آب‌وهوایی دامن می‌زند که ده‌ها نفر از بخش‌های فقیرتر جمعیت جهان در کل طول عمر خود می‌توانند مشابه آن آسیب را وارد کنند.

افزایش استفاده از هواپیماهای شخصی در اروپا

درخواست‌ها برای ممنوعیت هواپیماهای شخصی پس از آن مطرح شد که ترافیک این نوع حمل‌ونقل آلوده بر فراز اروپا در سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشت. در واقع حدود یک‌چهارم از کل سفرهای انجام شده در سال ۲۰۲۲ بسیار کوتاه بوده و مسافت‌های زیر ۵۰۰ کیلومتر را پوشش داده‌اند، حال آن‌که این سفرها می‌تواند با آلایندگی بسیار کمتر با قطار انجام گیرد و بعضی از آن‌ها حتی با دوچرخه‌سواری در یک مسیر متداول، کمتر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

افزایش استفاده از جت‌های شخصی در اروپا و بحران آلودگی

کد خبر 692929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.