کلاهبرداری در سایت دیوار با ترفند فروش دوچرخه

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی فروش دوچرخه و دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت ۱۰ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه فروش دوچرخه از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد شاکیان در سایت دیوار با آگهی فروش دوچرخه مواجه شدند، جهت خرید کالا با آگهی دهنده تماس گرفتند، سپس وی به بهانه تقاضای زیاد خریداران با ارائه شماره کارت از آنها درخواست واریز بیعانه کرده است و شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها در زمان مقرر کالایی دریافت نکرده‌اند، حتی آگهی دهنده از پاسخگویی به تماس آنها امتناع و آگهی را حذف کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با بررسی مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی یک متهم در این رابطه شناسایی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: بعضی تبلیغات که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوین تخفیف ویژه، تعداد محدود، حراج آنلاین یا قیمت استثنایی منتشر می‌شود، به‌منظور کلاهبرداری است و شهروندان باید تا حد امکان به صورت حضوری پس از تأیید هویت و اصالت ارائه دهنده خدمات اقدام به واریز وجه کنند.

کد خبر 692925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.