آمادگی ایران برای اعزام ناظر به مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام آمادگی ایران برای اعزام ناظر به مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: تداوم تنش در این منطقه به نفع دو کشور ارمنستان و آذربایجان و سایر کشورهای منطقه نیست.

به گزارش ایمنا، سردار محمد باقری در دیدار آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان که به دعوت همتای خود به ایران سفر کرده است، اظهار کرد: تحولات و روندهای امنیتی در قفقاز جنوبی بر امنیت منطقه تأثیرگذار است.

وی افزود: تداوم تنش در این منطقه به نفع دو کشور ارمنستان و آذربایجان و سایر کشورهای منطقه نیست و باید تلاش‌ها بر رفع این اختلافات و تنش‌ها متمرکز شود و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کمک به رفع این تنش‌ها را دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام ناظر به مرزهای دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گفت: ارتقای توان دفاعی و توانمندی‌های نظامی هر کشوری نباید با اهداف و نیات تهاجمی همراه باشد.

آمادگی ایران برای اعزام ناظر به مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان

سرلشکر باقری تصریح کرد: صلح و آرامش در منطقه به نفع همه کشورها است و امنیت در منطقه باید توسط کشورهای منطقه تأمین شود و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای مغایر با آرامش منطقه است.

وی با بیان اینکه هیچ دلیلی برای ایجاد بحران در منطقه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تفرقه و ناآرامی سیاست‌های بیگانگان است و کشورهای منطقه باید با گفت‌وگو مسائل و مشکلات خود را حل کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مورد برگزاری رزمایش اخیر آمریکا در خاک ارمنستان اظهار کرد: حضور بازیگران جدید و خارج از منطقه به پیچیدگی و بی‌ثباتی می‌افزاید.

بر اساس این گزارش آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان گزارشی پیرامون تحولات قفقاز ارائه کرد.

کد خبر 692913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.