ساماندهی موتورسیکلت‌ها در هسته مرکزی شهر قم

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: پارکینگ‌های موتورسیکلت در سطح شهر راه‌اندازی و با هماهنگی پلیس راهور اخطارهای لازم داده شده است.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ساماندهی موتورسیکلت‌ها در هسته مرکزی شهر قم اظهار کرد: طی دو ماه گذشته پارکینگ‌های موتورسیکلت از جمله پارکینگ سه‌راه خورشید، پارکینگ طبقاتی زائر و پارکینگ وحدت در خیابان صفائیه راه‌اندازی و با هماهنگی پلیس راهور اخطارهای لازم داده شده است.

وی با اشاره به زمان عملیاتی شدن این طرح افزود: پارکینگ‌های موتورسیکلت راه‌اندازی و مهلت زمانی اعلام شده است تا با فرهنگ‌سازی اقدامات لازم برای هدایت موتورسواران به پارکینگ‌ها انجام شود، در صورتی که راکبان موتورسیکلت، موتورهای خود را در پارکینگ‌های مشخص شده پارک نکنند، به اجبار از ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به سوانح رانندگی که در سطح معابر رخ می‌دهد، کمیته فنی شورای ترافیکی و شورای هماهنگی استان تلاش دارند تا سرعت را در بعضی معابر از جمله بلوار غدیر و بلوار شهید سلیمانی کاهش دهند.

خلیلی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در برنامه کاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و سازمان حمل‌ونقل قرار دارد، این اقدام ابتدا از مدارس آغاز شده است و مرحله به مرحله اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: با اعلام پلیس راهور برای وسایل نقلیه‌ای که تخلفات شدید و حادثه‌ساز دارند، کارگروه‌هایی تشکیل و جلساتی در راستای راهنمایی، ارشاد و رعایت قوانین برای رانندگان دایر می‌شود.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: یک اتوبوس فرهنگ ترافیک در سطح معابر تردد می‌کند تا مأمور پلیس راهور به همراه همکاران سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهروندان را به داخل اتوبوس دعوت کنند و قوانین و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود.

خلیلی با اشاره به تردد تاکسی‌ها در هسته مرکزی شهر افزود: محدودیت‌هایی برای تاکسی‌ها و وسایل نقلیه در هسته مرکزی شهر با هدف مدیریت بهتر ترافیک اعمال شده است تا در زمان پیک هسته مرکزی شهر قفل نشود، ناچار هستیم محدودیت‌هایی اعمال کنیم تا در درجه نخست عابران پیاده و در درجه بعدی وسایل نقلیه متحمل زیان نشوند.

کد خبر 692893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.