برگزاری یادواره شهدای حماسه خلیج‌فارس با حضور وزیر کشور

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه گفت: یادواره شهید مهدوی و هم‌رزمانش، از شهدای حماسه خلیج‌فارس، سیزدهم مهرماه در روستای بحیری شهرستان دشتی استان بوشهر با حضور وزیر کشور و مداحی صادق آهنگران برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، سردار رمضان زیراهی امروز _چهارشنبه دوازدهم مهرماه_ در نشست خبری به مناسبت سالروز شهادت نادر مهدوی و هم‌رزمانش در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس اظهار کرد: یکی از حماسه‌های ماندگار دوران دفاع مقدس، شانزدهم مهرماه سال ۱۳۶۶ در خلیج‌فارس به وقوع پیوست که طی آن شهید نادر مهدوی و هم‌رزمانش بی‌نظیرترین عملیات علیه آمریکایی‌ها در یک مقطع مهم جنگ آفریدند.

وی افزود: هر سال در زادگاه این شهید در روستای بحیری شهرستان دشتی استان بوشهر بزرگداشتی برگزار می‌شود تا به ابعاد این عملیات مهم نگاه ویژه‌ای شود.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امسال این مراسم با حضور وزیر کشور و صادق آهنگران از مداحان انقلاب روز پنجشنبه، سیزدهم مهرماه از ساعت ۱۹:۳۰ در روستای بحیری برگزار می‌شود.

زیراهی ادامه داد: غبارروبی گلزار شهدا بوشهر در ساعت ۷:۳۰ روز سیزدهم مهرماه در گلزار شهدای بوشهر، حضور منسجم هم‌رزمان در آئین نماز جمعه بوشهر، برگزاری مراسم یادبود شهید مهدوی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با حضور حجت‌الاسلام طائب، مشاور عالی فرمانده کل سپاه و رونمایی از سه کتاب شهدا و یک سرود انقلابی در ساعت ۱۹:۳۰ روز پانزدهم مهرماه، برگزاری رزمایش دریایی در روز شانزدهم مهرماه از مهم‌ترین برنامه‌های سالروز حماسه خلیج‌فارس به‌شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در راستای رسالت پیامبر اسلام (ص) بنیان‌گذاری شده و امروز انقلاب در کل جهان شناخته و اثرگذار است.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی در ابعاد منطقه‌ای و جهانی گسترش و بیداری انسان‌ها را دنبال داشته است، گفت: امروز به برکت خون شهدا و برگرفته از دوران دفاع‌مقدس، انقلاب اسلامی ستون مستحکمی است که همه کشورها به آن تکیه می‌زنند.

زیرراهی، استان بوشهر را دارای موقعیتی راهبردی و بااهمیت دانست و افزود: این استان اولین رزمندگان را برای مقابله با شرارت صدام در روزهای اول جنگ به منطقه‌های عملیاتی اعزام و در طول دوران دفاع مقدس مردمان این استان در دریا و زمین از خاک کشور دفاع کردند.

منبع: ایسنا

کد خبر 692872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.