شهرداری اصفهان برای تکمیل موزه دفاع مقدس آمادگی کامل دارد

شهردار اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر آمادگی کامل دارد با توجه به امکانات و سازوکارهای خود، صفر تا صد موزه دفاع مقدس را تکمیل کند و در مدت یک‌سال آن را تحویل دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه دوازدهم مهرماه _در نشست صمیمانه با جمعی از دختران و همسران شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: امروز یکی از بهترین روزهای من در این مکان به‌واسطه دیدار با این جمع ارزشمند که همه از یادگاران دفاع مقدس هستند، بوده است.

وی با بیان اینکه حماسه دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت و گنجینه دفاع مقدس به اذعان امامین انقلاب برای کل تاریخ انقلاب اسلامی قابل استفاده خواهد بود، افزود: تاریخ و گنجینه دفاع مقدس هرگز به دست فراموشی سپرده نخواهد شد و باید نسل‌های آینده از این سرچشمه فرهنگ ایثار و شهادت، بهره‌مند شوند، بنابراین در هر دوره‌ای باید به فراخور مناسبت‌ها و شرایط، از این گنجینه بهره برد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی، رسالت مشترکی است که در تمام ادوار باید به آن توجه کرد؛ هر دوره‌ای که بتوانیم این فرهنگ را به منصه ظهور برسانیم، شهرداری آمادگی آن را دارد که در کنار دغدغه‌مندان و متولیان فرهنگی قرار گیرد تا زمینه‌های تحقق این مهم را میسر سازد.

وی افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های شهرداری توجه به معماری شهر است بر این اساس می‌توان تلفیقی میان توجه به معماری شهری و ضرورت نگاه به فرهنگ ایثار شهادت در شهر اصفهان داشت، چراکه معتقدیم باید فرهنگ ایثار و شهادت برای ماندگاری در سطح شهر، نقشی مهم در معماری شهری رقم بزند.

با توجه به امکانات و مقتضیات در تلاش بوده‌ایم اقداماتی را در راستای ترویج و تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهری و در این دوره ششم مدیریت شهری داشته باشیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه درصدد هستیم هر کجا نام و نشانی از شهادت و ایثار است، آن را در معماری شهری بگنجانیم، ادامه داد: اگر امروز شاهد ماندگاری آثار فاخر عصر صفوی هستیم، به دلیل نقش این آثار در معماری شهری همچنین مکتوب‌شدن آن‌ها است، بر این اساس باید فرهنگ ایثار و شهادت و شاخصه‌های مرتبط با آن در معماری شهری جای داده شود و هم‌زمان، این مفاهیم ارزشی را در عرصه مکتوب و کتاب‌نویسی رونق بخشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به امکانات و مقتضیات در تلاش بوده‌ایم اقداماتی را برای ترویج و تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهری و در این دوره ششم مدیریت شهری داشته باشیم، گفت: نام‌گذاری خیابان‌ها و معابر و اولویت دادن آن با نام سرداران شهید و شهدای دفاع مقدس و شهدای امنیت، طراحی نام معابر و خیابان‌ها با تمثال شهدا و استقرار نماد لاله سر هر کوچه مزین به نام شهید، تاکید و توجه بیشتر به موضوع ساماندهی گلستان شهدا برای درخشان‌تر کردن این چراغ فروزان شهری و بحث الگوسازی و نمادسازی معراج شهدای اصفهان (سردخانه کهندژ در دوران دفاع مقدس) نیز از دیگر برنامه‌ریزی‌ها است که درصدد مذاکره آن با مسئولان این امر هستیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: برای تکمیل موزه دفاع مقدس، شهرداری اصفهان آمادگی خود را اعلام کرده است که از صفر تا صد موزه توسط شهرداری اصفهان انجام و تحویل متولیان آن جهت اداره آن شود، اما شاهد نبود اراده لازم از سوی نهادهای ذی‌ربط موزه دفاع مقدس بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز در محضر خانواده شهدا اعلام می‌کنیم، شهرداری اصفهان آمادگی کامل دارد با توجه به امکانات و سازوکارهای خود، صفر تا صد موزه دفاع مقدس را تکمیل کند و در مدت یک‌سال آن را تحویل دهد.

کد خبر 692862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.