توسعه استان همدان بر مبنای گردشگری است

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری گفت: تمام اعضای شورای اسلامی شهر اهمیت ثبت جهانی را درک کرده‌اند، شورای ششم در حوزه گردشگری بسیار خوب عمل کرده است و امروز با هر نگاهی برای توسعه استان به گردشگری می‌رسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی‌نجات امروز _چهارشنبه دوازدهم مهرماه_ در هفتمین نشست شهراندیشی مرکز پژوهش‌های شورا با موضوع «ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» با بیان اینکه تمام اعضای شورای اسلامی شهر اهمیت ثبت جهانی را درک کرده‌اند، اظهار کرد: شورای ششم در حوزه گردشگری بسیار خوب عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز با هر نگاهی برای توسعه استان به گردشگری می‌رسیم، افزود: اولویت ما توجه به این مقوله مهم است و امسال را با توجه به ثبت جهانی هگمتانه با گردشگری آغاز کردیم و واقعیت امروز استان و شهر همدان در حوزه گردشگری است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری اضافه کرد: در راستای آماده‌سازی شهر برای اتفاق مهم ثبت جهانی تمام افراد کنار هم قرار گرفتند و این نشان می‌دهد کار بزرگ می‌تواند تمام افراد را کنار هم قرار دهد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه با وجود اقدامات بسیار، ضعف‌هایی نیز باقی مانده که مربوط به بازار همدان است، ادامه داد: نتوانسته‌ایم در حوزه اقناع کسبه به خوبی عمل کنیم، به‌طور حتم برای آن برنامه داریم و برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم.

وی هدف اصلی از برگزاری این جلسه را بیان مشکلات و برنامه‌ریزی برای آینده و رفع مسائل موجود با همفکری جمع حاضر دانست و تصریح کرد: بیش از چند جلسه به منظور رفع مشکلاتی همچون بحث سرویس بهداشتی در شهرداری برگزار و اقدامات خوبی انجام شد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری ادامه داد: برای پیگیری و ساماندهی بیشتر اقدامات در این خصوص مانند: ستاد و کمیته گردشگری در شهرداری و شورای اسلامی شهر راه‌اندازی شد.

بادامی‌نجات با اشاره به اینکه کمیته گردشگری فعال‌ترین کمیته مرکز مطالعات شورای شهر بوده است، تاکید کرد: جلسه‌های متعددی برای ثبت جهانی هگمتانه توسط کمیته مذکور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری شش خیابان منتهی به میدان امام (ره) ظرفیت بزرگی است، گفت: با حفظ این بخش باید نسبت به شناساندن این ظرفیت کم‌نظیر به دنیا ورود داشته باشیم، با ثبت جهانی به داشته‌های تاریخی و فرهنگی شهر همدان توجه خاصی شده است.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه ثبت جهانی دو کاروانسرای فرسفج و تاج‌آباد اقدام مهم و ارزشمندی در استان است، افزود: امیدوارم تا سال آینده جشن ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان را برگزار کنیم و ابراز رضایتمندی ارزیاب یونسکو نیز ما را به تحقق این امر خوش‌بین کرده است.

بادامی‌نجات با اشاره به ورود خوب شهردار و مناطق چهارگانه شهرداری در بحث ثبت جهانی هگمتانه، اظهار کرد: از پاکبانان تا مدیران شهرداری، میراث فرهنگی، استانداری، مدیر پایگاه هگمتانه و دیگر دست‌اندرکاران برای این اتفاق مهم پای کار بودن و این تلاش‌ها قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات و اتفاقات برای برداشتن یک قدم و آن هم ثبت جهانی هگمتانه بود، خاطرنشان کرد: این گام نخست بود و به‌طور قطع گام‌های بعدی به منظور رونق گردشگری در همدان را محکم‌تر برمی‌داریم.

کد خبر 692860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدبیرامی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    سلام آقای مهندس بادامی فساد پارتی بازی بزی از مدیران فاسد را از شهرداری همدان جم کنید همدان جایی نرسید وقت فساد زیات شده شهرداری معاونت شهر سازی یک فساد خانه شده برای بساز بفروش ها کار می‌کنند