جشنواره فیلم کودک و نوجوان، وارد حافظه تاریخی اصفهان شده است

شهردار اصفهان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از یک رخداد ساده به هویت تاریخی برای اصفهان تبدیل و وارد حافظه تاریخی این شهر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده پیش از ظهر امروز_چهارشنبه، دوازدهم مهرماه_ در نشست خبری جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: زمانی که خبرنگاران نوجوان را دیدم به یاد اولین دوره برگزاری جشنواره افتادم که این امر نشان دهنده این است که این جشنواره از یک رخداد ساده به هویت تاریخی برای اصفهان تبدیل و وارد حافظه تاریخی این شهر شده است.

وی با تاکید بر اینکه، امید است نسبت به این اتفاق ادای دین کنیم، افزود: این جشنواره گشایش یک افق برای آینده است و در این راستا زمانی خوشحالیم که صف کودکان و نوجوانان حاضر، ترکیبی از بچه‌های اصفهان و حتی دیگر شهرهای ایران و جهان باشد.

شهردار اصفهان عنوان کرد: همواره انتظار این بود که جشنواره به سالن‌های اصلی محدود نشود و در کنار اکران فیلم‌ها، در محلات نیز برنامه‌های جانبی داشته باشیم و در این راستا قرار است تعداد زیادی برنامه در محلات شهر داشته باشیم.

وی گفت: هزار نوجوان در قالب داور و خبرنگار در فرایند جشنواره فعال هستند، از طرفی پیش‌بینی شده روزانه میزبان حدود هزار دانش‌آموز در سالن‌های سینما باشیم.

قاسم‌زاده در خصوص برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری جشنواره، المپیاد فیلمسازی نوجوانان را نیز داریم که تاریخ ثبت درخواست برای آن تا ۱۳ آبان پیش‌بینی شده و تا امروز نیز بیش از ۴٠٠ اثر دریافت شده و بر اساس آمار، پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال‌های قبل با آمار بیشتری نسبت به سال‌های قبل مواجه شویم.

قاسم‌زاده بیان کرد: امکان حضور کودکان با شرایط خاص در جشنواره نیز فراهم شده تا آن‌ها نیز در شادی شهر شریک باشند، از طرفی از ۱۸ تا ۲۱ مهر ماه غرفه‌هایی سالن اجلاس پیش‌بینی شده و در این راستا ۸٠ غرفه با مشارکت تشکل‌های فعال برای ارائه خدمات نوجوان خواهیم داشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه در مذاکراتی که در یک‌سال قبل داشتیم، افق خوبی به روی جشنواره باز شد، تصریح کرد: احداث صندوق پروانه میان اصفهان و بنیاد فارابی از راهکارهای حمایت از فعالان عرصه فیلم کودک است که این امر نشان‌دهنده همراهی ما در سال‌های آینده خواهد بود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین سرمایه اصفهان برای تداوم و ارتقا جشنواره شما نوجوانان هستید، اظهار کرد: امسال کلید احداث حداقل ۲ سالن سینمای کودک در شهر رویاها را رقم خواهیم زد و امید است در سال آینده از ظرفیت این سالن‌ها استفاده شود.

وی تأکید کرد: اگر دبیرخانه جشنواره نیز در اصفهان برقرار شود، این امکان پدید می‌آید که در طول سال دوره‌ها و کارگاه‌هایی را داشته باشیم و برای این امر اعلام آمادگی می‌کنیم که در خدمت حاکمیت و وزارت فرهنگ باشیم.

قاسم‌زاده در پاسخ به سوالی در خصوص معرفی فرهنگ اصفهان به میهمانان بین‌المللی عنوان کرد: برگزاری تورهای گردشگری برای مهمانان پیش‌بینی شده تا با فرهنگ اصفهان آشنا شوند، از سمتی هدایایی به آن‌ها تقدیم خواهد شد که بخشی از آن با هویت اصفهان گره خورده اما بهترین معرف فرهنگ اصفهان شما کودکان و نوجوان هستید.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات‌مان با تهران مذاکراتی مثبت بوده و در این راستا به ادبیاتی مشترک رسیده و نگرانی برای آینده نداریم، گفت: برگزاری جشنواره در اصفهان، به معنای ایجاد رانت و سهمیه برای این شهر نیست و در این مسیر اگر آثار هنرمندان به حدی رشد پیدا کند که در جشنواره حضور پیدا کنند هنر است.

شهردار اصفهان ادامه داد: افتخار یک شهر فرهنگی میزبانی از رخدادهای بزرگ فرهنگی است و در این راستا برگزاری چنین جشنواره‌هایی در اصفهان ارزش معنوی فراوانی دارد.

وی با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص هزینه‌های جشنواره، با بیان اینکه شهرداری، شورای اسلامی شهر، وزارتخانه مربوطه و بنیاد فارابی دقت لازم در مدیریت هزینه‌ها را داشته‌اند، تاکید کرد: عده‌ای زمانی که پای فرهنگ، هنر و اهالی این عرصه به میان می‌آید شبهاتی مطرح می‌کنند که این نگاه با نگاه کلان نظام، رهبر انقلاب و فرهیختگان در تضاد است و باید دقت کنیم اگر هر امری مزین به زینبت هنر و فرهنگ شود در اذهان ماندگار خواهد شد.

وی اعلام کرد: اگر اصفهان افتخار میزبانی از جشنواره را پیدا کرده، به معنای مالکیت بر این حوزه نیست و در این راستا باید مفاهیم را کلان‌تر ببینیم.

کد خبر 692842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.