کاهش دما در نیمه شمالی / فعالیت سامانه بارشی در بعضی نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی روی کشور، امروز در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، بعضی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، شمال استان‌های ایلام و لرستان و از اواخر وقت در خراسان شمالی و روز پنجشنبه در اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، بعضی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، خراسان رضوی، زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در بعضی نقاط، گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش‌ها روز چهارشنبه در آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان و روز پنجشنبه در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز جمعه در شمال شرق کشور و روز شنبه در بعضی نقاط شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، روز پنجشنبه در شمال شرق، شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و روز جمعه در نیمه شرقی کشور، وزش باد شدید و در مناطق مستعد، گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: از امروز تا جمعه، دمای هوا در نیمه شمالی کشور چهار تا هشت درجه کاهش می‌یابد و امروز و فردا دریای خزر و روز جمعه خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد شدید با بیشینه ۳۱ و کمینه ۱۴ است و در روز _پنجشنبه سیزدهم مهرماه_ نیز صاف تا کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید با گرد و خاک با بیشینه ۳۲ و کمینه ۱۵ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 692837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.