اقدامات ۲ سال اخیر مدیریت شهری قابل قیاس با گذشته نیست

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: اقداماتی که در حوزه‌های مختلف شهرداری اهواز طی دو سال اخیر انجام شده است، قابل قیاس با دوره‌های گذشته نیست.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن مدیریت شهری جدید، تنها ۸۰ دستگاه اتوبوس فعال در اهواز وجود دارد که در نخستین مرحله ۱۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری و پس از آن شهردار اهواز با استفاده از ظرفیت‌های ملی خود مسیر اخذ اوراق بهادار در شهرداری باز شد.

وی افزود: از زمان روی کار آمدن شورای ششم و در طول دو سال گذشته اقداماتی در مجموعه شهر و حوزه‌های زیرساختی، عمران، حمل‌ونقل و فرهنگی انجام شده است که قابل قیاس با دوره‌های گذشته نیست.

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: طی دو مرحله ۵۰۰ میلیارد تومان برای حوزه‌های مختلف به ویژه حمل‌و نقل در حال انجام است و خرید ۲۰۰ دستگاه انواع مختلف اتوبوس نیز در دستور کار قرار گرفته است.

محمودی خاطرنشان کرد: مطالعات و مناقصه خط اتوبوس بی آر تی انجام شده است و به زودی کلنگ احداث آن در اهواز زده خواهد شد، علاوه بر آن در حوزه تاکسیرانی نیز اقدامات بی‌سابقه‌ای در اخذ تسهیلات و نوسازی انجام و در محله نخست ۱۰۵ دستگاه و در مرحله دوم ۳۰۰ دستگاه نوسازی شده است.

وی با اشاره به خرید ۵۰ دستگاه ون برای سازمان تاکسیرانی اهواز، اضافه کرد: ۲۴ دستگاه از این ون‌ها در پیاده‌روی اربعین خدمت‌رسانی کرده است و به زودی نیز در خطوط مناطق کم‌برخوردار اهواز فعال خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: در حوزه عمرانی از جمله آسفالت و تکمیل پروژه‌ها اتفاقات قابل توجهی رخ داده و تقاطع غیرهمسطح دانشگاه با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل مدیریت شهری جدید داده شده است تا در کمتر از دو سال تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد، علاوه بر آن پل شهید کجباف که از دو دوره گذشته تاکنون نیمه‌تمام مانده بود نیز به زودی به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید.

محمودی با تاکید بر اینکه در دو سال ابتدایی دوره ششم شورای اسلامی شهر اهواز ۶۰ زمین ورزشی نوسازی و بازسازی شد، گفت: اصلاح ساختارهای پیمانکاری در حوزه خدمات شهری از اقدامات بزرگ دوره ششم شورای اسلامی شهر اهواز است، چراکه با این اقدام قطار خدمت‌رسانی به ریل خود بازگشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ماشین‌آلات و تجهیزات خریداری شده در حوزه خدمات شهری با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست، تاکید کرد: مسئله قطار شهری یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان بود که با ایستادگی شهردار اهواز و مدیریت استان رأی قطعی صادر شد و شهرداری اهواز می‌تواند این پروژه عظیم را فعال کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با روی کار آمدن شورای ششم، ساماندهی ورودی‌های شهر یکی از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان بود، با این حال بر اساس بررسی‌های انجام شده در دو دوره گذشته هیچ مطالعاتی در این زمینه انجام نشده بود.

محمودی اضافه کرد: مطالعات و طراحی ساماندهی ورودی‌های شهر با تلاش مدیریت شهری انجام شده است و در مرحله انجام توافقنامه برای آغاز بهسازی و احداث ورودی‌های شهر اهواز هستیم.

کد خبر 692835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.