«زندگی با طالبان» کتابی برای آشنایی با حاکمان جدید افغانستان

کتاب «زندگی با طالبان» جدیدترین اثر انتشارات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش ایمنا، کتاب «زندگی با طالبان» جدیدترین اثر انتشارات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به بازار نشر عرضه شد.

انتشارات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران که همیشه در حوزه تولید کتاب‌هایی با مضامین تاریخی و مستند پیشتاز بوده است، با تولید کتابی جدید تحت عنوان «زندگی با طالبان» بار دیگر به کشور همسایه شرقی ایران عزیزمان پرداخته است.

«زندگی با طالبان» داستان زندگی «عبدالسلام ضعیف» یکی از اعضای ارشد سابق طالبان است که در دوره‌ای سفیر افغانستان در پاکستان بوده و چهار سال را نیز در زندان گوانتانامو گذرانده است.

عبدالسلام روایتش را از تولد و کودکی در روستایی در استان قندهار آغاز می‌کند و والدینی که در سنین پایین از دنیا می‌روند. او مبارزه را در سال ۱۹۸۳ آغاز و در این مدت با بسیاری از چهره‌های اصلی مقاومت ضد شوروی از جمله رهبر کنونی طالبان، ملأ محمد عمر دیدار و همکاری می‌کند.

چندی پیش انتشارات دانشگاه کلمبیا خاطرات عبدالسلام ضعیف را تحت عنوان «زندگی من با طالبان» منتشر کرد که توسط دو فارغ‌التحصیل دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی لندن به نام‌های «آلکس استریک وان لینسانی و فیلیکس کوهن» به انگلیسی ترجمه شد.

زندگی با طالبان به‌تازگی با ترجمه «احمد ترجمان» به فارسی برگردانده شده و توسط انتشارات مؤسسه ایران در قطع رقعی اروپایی و ۴۴۰ صفحه به چاپ رسیده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از وبگاه انتشارات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به نشانی «ketabir.com» تهیه کنند.

کد خبر 692832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.