دکل نفتی ناپدیدشده دولتی نبود

وزیر نفت گفت: دکل نفتی ناپدیدشده متعلق به دولت و بابک زنجانی نیست بلکه مربوط به شرکت خصوصی است و مدتی هم این دکل رها بوده است.

به گزارش ایمنا، جواد اوجی امروز _چهارشنبه دوازدهم مهرماه_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با ناپدید شدن دکل نفتی در خوزستان اظهار کرد: این دکل متعلق به دولت و بابک زنجانی نیست، مربوط به شرکت خصوصی است و مدتی هم این دکل رها بوده است.

وی افزود: چهار میدان نفتی و گازی با عملیات اکتشافی که در سراسر کشور انجام شده است، کشف شد، میزان کشف در حوزه نفت و گاز بالغ بر ۲.۶ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع یعنی هم نفت و هم گاز قابل استحصال طی این دو سال بوده است.

وزیر نفت عنوان کرد: چهار میدان نفتی و گاز شامل میدان گازی چشمه‌شور در شمال شرق کشور در استان خراسان رضوی، میدان نفتی ایلکان یا ایرکان در استان گلستان، میدان نفتی تنگو و گناوه در استان بوشهر هستند.

اوجی ادامه داد: با عملکرد اکتشاف طی دو سال فعالیت دولت مردمی چهار میدان نفتی و گازی که حجم نفت و گاز قابل استحصال، ۲.۶ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع است انجام یا کشف شد.

وی با بیان اینکه تحقق ضریب جایگزینی در بخش نفت و گاز ۷۸ درصد است، افزود: یعنی اگر ۱۰۰ بشکه نفت و میعانات گازی برای مصرف یا صادرات تولید شده، ۷۸ بشکه با اکتشافات جدید جایگزین شده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی انجام عملیات لرزه‌نگاری سه بعدی نسبت به چهار ساله دولت دوازدهم داشته‌ایم، تصریح کرد: ایران در مقایسه با کشورهای منطقه مثل امارات، قطر، کویت، عربستان جایگاه اول اکتشاف را بر عهده داشته است و ضریب کشف موفق ما صد در صد است.

به گفته اوجی این دولت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت و ۴۵ میلیون متر مکعب گاز افزایش تولید داشته است و نزدیک ۲۰ میلیارد دلار پروژه‌های نیمه تمام در حوزه نفت و گاز تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: کسب ضریب موفقیت اکتشافی ما ۱۰۰ درصد است یعنی هر چاهی که به منظور اکتشاف زده شده آن چاه موفق بوده و به هیدروکربن رسیدیم.

وزیر نفت در رابطه با آخرین وضعیت انتقال اموال زنجانی به وزارت نفت نیز گفت: کارگروهی متشکل از شرکت ملی نفت و دستگاه‌های نظارتی این کار را انجام می‌دهند و تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است.‌

منبع: ایرنا

کد خبر 692829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.