تولید و توزیع ۲۷ هزار راس دام توسط عشایر گلستان

سرپرست اداره کل امور عشایری گلستان گفت: امسال ۲۷ هزار راس دام در قالب تولید قراردادی گوشت قرمز توسط جامعه عشایر تولید و در استان گلستان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا احمد پرتانی صبح امروز _چهارشنبه یازدهم مهرماه _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان پشتیبانی امور دام بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان امور عشایر منعقد کرده، موظف است برای هر رأس دام ۱۸۰ کیلوگرم جو در قالب بازپرداخت چهارماهه به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان، به دامدار تحویل دهد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در سطح کشور به میزان یک میلیون رأس دام منعقد شده که از این میزان، سهم استان گلستان ۲۷ هزار رأس دام است.

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته عشایر گلستان ۱۲ هزار رأس دام را به صورت مستقیم و از طریق پشتیبانی امور دام وارد چرخه توزیع کردند.

پرتانی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به جامعه عشایری، اضافه کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶، تبصره ۱۸ و بند"پ" ماده ۵۲ به جامعه عشایری پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی مبلغ ۱۳ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات بانکی به عشایر استان پرداخت شده است‌.

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان با اشاره به سفر دوم رئیس‌جمهور به استان گلستان، گفت: مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های آبرسانی جامعه عشایری گلستان به عنوان اعتبارات سفر ریاست جمهوری در استان مصوب شده است که امید داریم در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان گلستان تصویب شود.

پرتانی افزود: مبلغ اعتبار تملک‌و دارایی عشایر از محل اعتبارات استانی در سال گذشته چهار میلیارد تومان بود که صددرصد آن تخصیص پیدا کرده است، اعتبار تملک و دارایی ملی نیز به همین میزان بوده که تاکنون سه میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

کد خبر 692826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.