پای «اصنو» به نمایشگاه فن‌نما باز شد

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: نخستین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری «فن‌نما» در حال برگزاری است و غرفه شهرسازی الکترونیک و سامانه «اصنو» با ارائه گزارش عملکرد این حوزه در نیمه نخست ۱۴۰۲ و معرفی اهداف این طرح نیز حضور دارد.

امید علی‌اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در نخستین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری «فن نما» که از روز دوشنبه دهم مهرماه، با حضور جمعی از مدیران ارشد شهری به‌منظور معرفی محصولات و خدمات فناورانه، سوژه‌یابی برای سرمایه‌گذاری، مذاکرات و انعقاد قرارداد با حضور صاحبان صنایع، بازرگانان، شرکت‌های دانش‌بنیان، مدیران نهادها و دستگاه‌های اجرایی به میزبانی شهر اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: غرفه شهرسازی الکترونیک و سامانه «اصنو» با ارائه گزارش عملکرد این حوزه در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ و معرفی اهداف این طرح که شامل کاهش مدت زمان صدور پروانه ساختمانی، غیرحضوری شدن فرایند صدور پروانه، حذف امضاهای طلایی، شفافیت در هزینه‌های پرداختی و پرداخت الکترونیک هزینه‌های پروانه ساختمان است، نیز برپا شده است.

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به آمار صدور پروانه ساختمانی در مناطق پانزده‌گانه خاطرنشان کرد: طبق این گزارش، با استفاده از سامانه سرا ۸ تعداد ۴۹۴ و سامانه اصنو (سرا ۱۰) تعداد ۱۹۲۹ پروانه ساختمانی صادر شده است.

نمایشگاه فن‌نما، فرصتی برای معرفی و تجمع شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و توسعه همکاری و مبادله علمی و فنی بین دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی همچنین افزایش ارتباطات بین متقاضیان فناوری است.

وی ادامه داد: الکترونیکی شدن ارائه خدمات شهرسازی در راستای ایجاد شهر هوشمند به‌عنوان یکی از راهکارهای نوین برای کاهش مشکلات شهری، مورد توجه برنامه‌ریزان شهری قرار گرفته است و راهکاری برای پایداری شهرها و کاهش تخلفات ساختمانی به‌شمار می‌رود که در این راستا سامانه اصنو راه‌اندازی شد.

علی‌اصغری تاکید کرد: در برگزاری این رویداد نمایشگاهی، نهادهایی از جمله شهرداری اصفهان، استانداری، شهرک علمی و تحقیقاتی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه اصفهان، اتاق بازرگانی، منطقه ویژه علم و فناوری، فعالان عرصه صنعت، دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری، شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگران مشارکت دارند.

وی گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه فن‌نما، شناسایی فناوری‌ها و برقراری ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری و مبادله دانش فناوری است و فرصتی برای معرفی و تجمع شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و توسعه همکاری و مبادله علمی و فنی بین دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی، همچنین افزایش ارتباطات بین متقاضیان فناوری است.

کد خبر 692813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.