در کنار فیلم‌سازی درباره کودکان، به فیلم‌سازی برای کودکان هم نیاز داریم

تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» گفت: امیدوارم در جشنواره اصفهان که تنها جشنواره تخصصی در حوزه کودک است، علاوه بر اینکه فیلم‌هایی درباره کودکان می‌بینیم، فیلم‌هایی هم برای کودکان ببینیم؛ فیلم‌هایی که از آن استقبال صورت بگیرد و به این صنعت رونق بخشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سیدعلی موسوی‌نژاد تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» در بخش مسابقه فیلم‌های بلند داستانی درباره دلیل پرداختن به این موضوع اظهار کرد: ارتباط بچه‌ها با بازی‌های رایانه‌ای، موضوعی است که نباید از آن غافل شد؛ بر اساس آمار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ما چهل میلیون گیمر در کشور داریم که از این تعداد بیش از پنج میلیون نفر به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند و حالا پرسش اینجا است که چه نظارتی روی این افراد وجود دارد؟ چه کاری برای آن‌ها انجام شده و چگونه می‌توان فهمید چه بازی‌هایی انجام می‌دهند، چه فیلترهایی برای بازی‌ها وجود دارد و چه تنظیم‌گری‌هایی در این حوزه انجام می‌شود؟

وی افزود: در حوزه کودک و نوجوان هم می‌توان برای کودک فیلم ساخت هم می‌توان درباره کودک فیلم ساخت و فکر می‌کنم در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به هر دو این شکل فیلمسازی پرداخته می‌شود که از نگاه من ما به هر دوی این دست آثار نیاز داریم، اگر قصد داریم روی ذهن کودک تأثیر بگذاریم، اول از همه باید توجه او را جلب کنیم. اگر فیلمی بسازیم که نتوانیم توجه کودک را جلب کنیم، پس نمی‌توانیم روی ذهنش هم اثر بگذاریم.

تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی جشنواره فیلم کودک در ارتقای این سینما تصریح کرد: امیدوارم در جشنواره اصفهان که تنها جشنواره تخصصی این حوزه است، این ریل‌گذاری را ببینیم و علاوه بر اینکه فیلم‌هایی درباره کودکان می‌بینیم، فیلم‌هایی هم برای کودکان ببینیم، فیلم‌هایی که از آن استقبال صورت گیرد و به این صنعت رونق بخشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با حرکت درست در این مسیر، به‌زودی رشد سینمای کودک در کشور را جشن بگیریم و اتفاقات بزرگی رقم بخورد.

کد خبر 692767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.