آغاز به کار نخستین جشنواره ملی نان در شهر کرمان

نخستین جشنواره ملی نان با حضور 300 میهمان از 20 استان سراسر کشور در بوستان شورا افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین افتتاحیه جشنواره ملی نان_ امروز سه‌شنبه یازدهم مهرماه_ همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و حضرت امام صادق (ع)، با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمان، قائم‌مقام شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و با همراهی جمع کثیری از شهروندان کرمانی در بوستان شورا واقع در ضلع غربی شهرداری مرکزی کرمان همراه بود، از ۱۹ نانوای برتر خانم و آقا تجلیل شد.

محمد منتظر قائم‌مقام شهردار در این مراسم با بیان اینکه استان کرمان ۳۰ نوع نان محلی دارد، اظهار کرد: جشنواره نان که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری برگزار شده است، آغازگر احیا و بزرگداشت عناصر و نمادهای فرهنگ کرمان خواهد بود.

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان نیز در حاشیه افتتاحیه جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در این جشنواره قومیت‌هایی از استان‌های مختلف شرکت کردند، گفت: هدف از برگزاری این رویداد آشنایی مردم با نان کامل است.

وی با اشاره به همزمانی آغاز به کار جشنواره با هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع)، حضور مردمانی از استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، لرستان و … را نشان از وحدت و هم‌افزایی دانست و افزود: رویکرد اصلی جشنواره توجه به امنیت غذایی و سلامت مردم است.

معاون اقتصادی استاندار کرمان با ابراز امیدواری از توجه نانوایان به تهیه نان کامل برای مردم پس از برگزاری جشنواره ملی نان، تصریح کرد: با حضور مراکز علمی و دانشگاهی و ظرفیت‌های موجود، می‌توان این رویداد را هرساله با محورهای تخصصی‌تر برگزار کرد.

وی خواستار حضور و بازدید مردم استان‌های همجوار و هم‌چنین زائرین مزار سردار دل‌ها در این رویداد شد و افزود: این رویداد ضمن آشنایی مردم با نان و فرهنگ‌های مختلف می‌تواند از منظر گردشگری نیز موردتوجه قرار گیرد.

حسن‌زاده در ادامه با اشاره به حضور نیمی از شهرستان‌های استان در جشنواره ملی نان، وجود انواع نان در گوشه گوشه استان را نوعی جذابیت دانست و گفت: نیاز است شهرستان‌های کرمان حضور پررنگ‌تری داشته باشند و در سال‌های آتی تمامی شهرستان‌ها در رویداد حاضر شوند.

نخستین جشنواره ملی نان به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با همکاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان، استانداری کرمان، فرمانداری کرمان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان تا جمعه چهاردهم مهرماه همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در بوستان شورا واقع در ضلع غربی شهرداری مرکزی شهر کرمان دایر است.

کد خبر 692745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.