آموزش فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی ساکنان در تمامی روستاها و مناطق محروم ارومیه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: حاضریم در تمامی بخش‌ها و مناطق محروم شهرستان ارومیه اگر فضای کافی وجود داشته باشد در راستای توانمندسازی همکاری کنیم و هر آموزشی لازم باشد ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صلاح خان‌احمدزاده امروز _ سه‌شنبه یازدهم مهرماه_ در جمع اعضا شورای اسلامی شهرستان ارومیه اظهار کرد: داشتن مهارت موجب رفع بیکاری می‌شود چرا که افراد با مهارت در پیدا کردن شغل مناسب با توانمندی‌شان دچار مشکل نمی‌شوند.

وی افزود: باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همانند کشورهای توسعه‌یافته از دوران دبیرستان آغاز شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در استان ۵۸۰ آموزشگاه خصوصی و ۱۴۰ کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد که ۱۶۰ مربی در کارگاه‌ها و ۸۰۰ نفر در آموزشگاه‌ها مشغول به کار هستند که ظرفیت خوبی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی تصریح کرد: در بخش فنی و حرفه‌ای هر آموزشی نیاز باشد مشکلی نداریم چرا که ما پیشرفته‌ترین آموزش‌ها را نیز در صورت نداشتن مربی ظرف سه ماه فراهم می‌کنیم.

خان‌احمدزاده تأکید کرد: حاضریم در تمامی بخش‌ها و مناطق محروم شهرستان اگر فضای کافی وجود داشته باشد در راستای توانمندسازی همکاری کنیم و هرجایی هر آموزشی لازم باشد ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در منطقه کوی سالار یک مرکز فنی و حرفه‌ای احداث خواهد شد که چهار کارگاه تخصصی در آن دایر می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰ میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای داده‌ایم و بیش از تعهداتمان تحقق پیدا کرده است، تصریح کرد: حوادث زیادی برای کارگران ساختمانی را شاهد بوده‌ایم که اگر تحت آموزش قرار می‌گرفتند قطعاً حوادث بسیار پایین‌تر می‌شد.

وی اظهار کرد: امسال برای اولین بار رقم بسیار خوبی برای تخصیص وام در حوزه فنی و حرفه‌ای در محیط کار واقعی در نظر گرفته شده است.

خان‌احمدزاده با بیان اینکه بسیاری از شهروندان از پتانسیل فنی و حرفه‌ای اطلاعی ندارند، خاطرنشان کرد: ضروری است به هر نحو ممکن این مهم برای شهروندان اطلاع‌رسانی شود و در این راستا نیازمند همکاری هستیم.

کد خبر 692741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.