گیلان نماد وحدت مذاهب در جهان اسلام است

استاندار گیلان با بیان اینکه مردمان گیلان نماد وحدت در بین مذاهب و اقوام هستند، گفت: در این استان همه در کنار هم و با دل و جان و با عشق امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) شرافتمندانه و عزتمندانه زندگی می‌کنند و مبانی انقلابی نیز برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است.

به گزارش ایمنا، اسدالله عباسی شامگاه سه‌شنبه یازدهم مهرماه_ در مراسم افتتاحیه بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در مجتمع صداوسیما در زیباکنار با بیان اینکه ولایتمداری و دینداری مردم دیار میرزا از گذشته تاکنون بر جهانیان اثبات شده است، اظهار کرد: آل‌ بویه و علویان در این دیار حکومتی را آغاز کردند و پرچم سرخ تشیع را به اهتزاز درآوردند که تاکنون ماندگار است.

وی با اشاره به نقش آل‌بویه و علویان در مقابله با ستمگران، افزود: این دو گروه در گیلان، در برابر حکومت مرکزی ایستاده و تسلیم نشدند و سرانجام جان خود را فدا کردند.

استاندار گیلان با ابراز خرسندی از برگزاری بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در گیلان، خاطرنشان کرد: سالیان سال منتظر بودیم این همایش در گیلان برگزار شود و از این حیث شکرگزار خدا هستیم زیرا تمامی ما از دوران کودکی پای منبر مداحان «یا حسین» گفتیم و راه را گم نکردیم.

وی نقش گیلان در زنده نگه‌داشتن یاد امام حسین (ع) را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در چندسال گذشته تلاش‌های بسیاری برای برگزاری این اجلاس در گیلان شد و سرانجام موفق شدیم امسال در این استان پذیرای پیرغلامان اهل‌بیت باشیم که جای بسیار قدردانی دارد.

عباسی با تاکید بر اینکه مردمان گیلان نماد وحدت در بین مذاهب و اقوام هستند، اظهار کرد: در این استان همه در کنار هم و با دل و جان و با عشق امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) شرافتمندانه و عزتمندانه زندگی می‌کنند و مبانی انقلابی نیز برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است.

وی اظهار کرد: بسیار امیدوارم بتوانیم تا دو روز آینده آنچه را که شایسته شما پیرغلامانی که مدال سرخ تشیع را بر سینه دارید و نسل به نسل ادامه دادید، ارائه دهیم.

عباسی برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان عصمت و طهارت را فرصتی گرانقدر برای گیلان دانست و افزود: ۱۹ سال منتظر برگزاری این اجلاس ماندیم و نوبت بعدی ۳۱ سال دیگر است لذا باید بدانیم که خداوند نعمت و برکت را به ما اعطا کرده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص روشن بودن آینده ملت ایران، خاطرنشان کرد: ملت شریف ایران حول محور قرآن و آموزه‌های دینی دشمن را شکست می‌دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسائل اقتصادی و معیشتی حل شدنی است، گفت: رشد اقتصادی خوبی داریم و امیدوارم بتوانیم در پیشگاه خدا و مردم و مداحان زندگی شرافتمندانه‌ای که خداوند به ما داده را به پایان ببریم.

منبع: فارس

کد خبر 692740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.