واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا تعیین تکلیف شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: باقیمانده سهام ایران‌خودرو و سایپا نزد دولت بعد از رفع موانع قانونی واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مالک رحمتی در برنامه صف اول، اظهار کرد: حدود ۵‌.۶ درصد از سهام ایران خودرو و حدود ۱۵ درصد از سهام سایپا در اختیار دولت است که رقم چندانی نیست.

وی افزود: واگذاری سهام برخی موارد قانونی داشته است، به دنبال آن هستیم که با رفع این موانع قانونی این سهم از خودروسازی‌ها را نیز واگذار کنیم. خودروسازی‌ها از لیست واگذاری‌ها خارج نشده‌اند.

در آخرین اظهارات، یازدهم شهریورماه سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی وعده واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و ۴.۷ میلیون سهام عدالتی جدید را اعلام کرد.

به گفته وی، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت برنامه و ایده ویژه‌ای برای واگذاری سهام خودروسازها دارد که لازم است در این زمینه دو وزارتخانه اقتصاد و صنعت با هم برای این کار اقدام کنند. به همین منظور پس از اینکه دو وزارتخانه به طور مشترک در خصوص برنامه و نحوه واگذاری به توافق برسند، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی افزود: همچنین طبق تکلیف قانون بودجه سال گذشته و با تأیید هیئت وزیران، ۴.۷ میلیون نفر با اولویت نهادهای کمیته امداد و بهزیستی، مشمول سهام عدالت می‌شوند.

۵ و ۱۷ درصد از سهام ایران خودرو و سایپا در اختیار دولت بوده و از حدود یک سال پیش، وعده واگذاری این درصد از سهام توسط دولت مطرح شده، اما تاکنون عملی نشده و حتی تکلیف سهام تودلی خودروسازان مشخص نشده است.

کد خبر 692724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.