دبیرخانه دایمی جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در سنندج ایجاد می‌شود

استاندار کردستان گفت: امیدوارم دبیرخانه دایمی جشنواره موسیقی اقوام ایرانی از فردا در شهر سنندج و استان کردستان با اهتمام صداوسیما و سایر ادارات شروع به کار کرده و ما سالیانه این جشنواره را با حضور همه اقوام ایرانی برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل زارعی‌کوشا، امشب_ یازدهم مهرماه_ در آئین اختتامیه اولین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی که در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: موسیقی آنقدر اصالت دارد و ارزشمند است که جشنواره‌ای با این عظمت برای آن برگزار شود و فراتر از آن اینکه همه اقوام ایرانی در شهر سنندج به بهانه این جشنواره، هم‌صدایی و یکدلی ملت ایران را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: امیدوارم دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی اقوام ایرانی از فردا در شهر سنندج و استان کردستان با اهتمام صداوسیما و سایر ادارات ایجاد شود و ما سالیانه این جشنواره را با حضور همه اقوام ایرانی برگزار کنیم.

استاندار کردستان ادامه داد: ما مفتخریم که امشب در این مراسم میزبان امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیرو دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از فرزندان شهر سنندج هستیم که طنین صدای ایشان در آب‌های دنیا بارها و بارها لرزه بر اندام بدخواهان و صهیونیست‌ها انداخته و با همه وجود به این فرزند کردستان افتخار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: کردستان را باید یک بار دیگر از نو شناخت و به جهان معرفی کرد و باید انگاره‌های ناصحیح در مورد کردستان را تصحیح کرد.

زارعی‌کوشا ادامه داد: کردستان مهد مردانی سخت‌کوش و به غایت مهربان، غیرتمند، هنرمند و هنردوست بوده و شهر سنندج، شهر هنرمندان بزرگی همچون عندلیبی‌ها، کامکارها، یوسف زمانی‌ها است.

وی در ادامه گفت: کردستان در آستانه یک جهش در همه حوزه‌های توسعه و پیشرفت است و در دو سه هفته آینده پروژه‌های کلانی در این استان به بهره‌برداری می‌رسند. عملکرد حوزه عمرانی استان کردستان در دو سال گذشته معادل سه برابر ۱۰ سال قبل از آن است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی همچون جشنواره موسیقی اقوام ایرانی، جشن امت احمد، قه‌لای رحمت، جشنواره توت فرهنگی و گردو غیره همه در جهت توسعه و پیشرفت استان بوده و نویدبخش روزهای خوبی برای کردستان است.

اقوام ایرانی خواستگاه هنرهای والا هستند

علی مرادی، مدیرکل صدا و سیمای کردستان نیز در این آئین اظهار کرد: هر قوم ایرانی خواستگاه هنرهای والا و گنجینه‌ای از فرهنگ و هنر و سنن است که در میان هنرهای والا شعر و موسیقی آهنگ حیات و ضرب‌آهنگ زندگی است.

وی افزود: آهنگ موسیقی از ژرفای روح و روان انسان نشأت می‌گیرد که در بستر ایران زمین به شعر و موسیقی اقوام ایرانی می‌بالیم.

مدیرکل صداوسیمای کردستان ادامه داد: چهار روز از برگزاری برنامه موسیقی اقوام ایرانی گذشت و آنچه که ما دیدیم و شنیدیم روایت عشق و بازآفرینی وحدت و نمایشی از همدلی بود.

وی با بیان اینکه اقوام ایرانی در سایه امنیتی که دلاورمردان وطن ایجاد کرده‌اند تا همیشه نوای وحدت سر خواهند داد، خاطرنشان کرد: یاد و خاطره اقوامی که این چند روز در شهر سنندج برای ما برنامه اجرا کردند در خاطر ما همیشه ماندگار است و خرسندیم که در دیار مهرپرور کردستان میزبان شما بودیم.

کد خبر 692721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.