شهر شیراز دچار فقر فضای میدان‌گاه های شهری است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: شهر شیراز دچار فقر در میدان‌گاه‌های شهری است و به دلیل نبود میدان‌گاه‌های مناسب برای برگزاری رویدادها دچار مشکل هستیم و امروز یکی از نقدهای جدی به فضاهای شهری شیراز در مناسبت‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علی چوبینی عصر امروز _ سه شنبه یازدهم مهر_ در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رسالت‌های سازمان معرفی مأموریت‌ها و وظایف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به افکار عمومی است.

وی افزود: شهر شیراز به لحاظ رشد و توسعه در زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی دارای آمایش دقیقی نیست و بدین دلیل رشد متوازن در تمامی مناطق شهر به درستی انجام نشده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اضافه کرد: در برخی از مناطق کلان‌شهر شیراز زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی متناسب با تراکم جمعیتی و بافت منطقه نیست.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح اقدامات انجام شده زیرساختی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه ورزش اشاره کرد و ادامه داد: در پایان کار شورای ششم تعداد ۱۷ هزار و ۶۰۰ متر سالن ورزشی غیرتوپی به سرانه ورزشی شهر شیراز افزوده می‌شود.

چوبینی تصریح کرد: در این حوزه همچنین ۱۱ سالن ورزشی غیرتوپی با مزیت استفاده همزمان آقایان و بانوان به صورت مجزا با زیربنایی بیش از یک هزار و ۶۰۰ متر مربع طراحی شده است که در آبان ماه سال جاری کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی همچنین از ایجاد ۲۰ زمین چمن ورزشی در مناطق کم‌برخوردار کلان‌شهر شیراز خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای تفاهم‌نامه منعقدشده میان آموزش و پرورش و شهرداری شیراز، تعدادی از این زمین‌های چمن در مدارس دارای ظرفیت احداث خواهد شد تا علاوه بر دانش‌آموزان، مردم محلات هم بتوانند از این فضا استفاده کنند.

توسعه و احداث باغ بانوان مهر بانو در سطح مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز از دیگر موضوعات مورد اشاره چوبینی بود و وی اظهار کرد: باغات بانوان مهر بانو نیازمند بهره‌بردار خصوصی با رویکرد فرهنگی هستند و با توجه به انتخاب بهره‌برداران در یک سال آینده در سطح یازده منطقه شهر شیراز کلیه باغ‌های بانوان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

افزایش ۵۸ درصدی مخاطب فرهنگ‌سرا

وی همچنین از ایجاد دو فرهنگ سرا در دو منطقه شیراز خبر داد و گفت: در شهرک سامان و محله شهدای گلشن دو فرهنگ‌سرا کلنگ‌زنی خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از جذب درآمد ۱۱۵ درصدی فرهنگسراها خبر داد و تصریح کرد: در بخش مخاطب فرهنگسراها شاهد افزایش جذب ۵۸ درصدی بودیم.

وی اضافه کرد: شهر شیراز به لحاظ نگارخانه حرفه‌ای و فضای نمایش آثار هنرمندان دچار کمبود است و این کلان‌شهر به سه نگارخانه نیاز دارد که در مرحله جانمایی و برنامه‌ریزی هستیم.

چوبینی در ادامه شهر شیراز را دچار فقر در میدان‌گاه‌های شهری دانست و افزود: به دلیل نبود میدان‌گاه‌های مناسب برای برگزاری رویدادها دچار مشکل هستیم و امروز یکی از نقدهای جدی به فضاهای شهری شیراز در مناسبت‌ها است.

وی با بیان اینکه توان و امکانات کافی برای فضا سازی تمام شهر وجود ندارد، گفت: فراهم سازی نمادها در فضا سازی شهری به جای شیوه‌های قدیمی در دستور کار است.

چوبینی در این نشست از طرح جامع بهبود سیستم صوتی کلان‌شهر شیراز خبر داد و خاطر نشان کرد: مجوز ترک تشریفات پس از برگزاری چند دور مناقصه و عدم استقبال پیمانکارها اخذ شده است و به زودی طرح جامع بلندگوی شهری یکپارچه شهر شیراز در چند فاز اجرایی خواهد شد که فاز اول در محور اصلی راهپیمایی‌ها تا عید نوروز اجرا خواهد شد.

احداث باغ کودکان در شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین در ادامه با اشاره به احداث باغ کودکان در کلان شهر شیراز اظهار امیدواری کرد: از شورای پنجم طرح احداث باغ کودکان تصویب شد اما مورد بی مهری قرار گرفت و در حال حاضر ساخت این فضا در بلوار شهید رجایی جا نمایی شده است و در صورت انتخاب نهایی پیمانکار این پروژه تا پایان آذر ماه به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: بخشی از باغ خانواده محله شهدای گلشن با فضایی بالغ بر هفت هزار متر ویژه استفاده کودکان اوتیسم پیش بینی شده است.

به گزارش ایمنا، تهیه قطعه ارکست سمفونی شهر شیراز، تدوین «دانش‌نامه شیراز» به عنوان اثر مکتوب برای معرفی شهر شیراز، ایجاد دفتر مطالعات و کتابخانه تخصصی شیراز با هدف پژوهش و مطالعه بر روی آثار مکتوب و مقالات علمی مرتبط با فرهنگ شهر شیراز از دیگر موضوعات مورد اشاره رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این نشست بود.

کد خبر 692719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.