تلاش مدیریت شهری باغبادران در حوزه گردشگری حرکت در مسیر رویدادمحوری است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: شهر باغبادران در کنار داشتن پتانسیل‌های تاریخی و طبیعی دارای ظرفیت فرهنگی و اجتماعی مختص خود است و در ایام محرم، آئین سلام ظهر عاشورا در این شهر برگزار می‌شود که نشان‌دهنده ظرفیت گردشگری مذهبی در این شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی بعد از ظهر امروز _سه شنبه یازدهم مهر ماه_ در نشست با جمعی از فعالان فرهنگی و اقتصادی شهر باغبادران اظهار کرد: شهر باغبادران از جمله شهرهای گردشگرپذیر استان اصفهان با پتانسیل‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی است و مدیریت شهری باغبادران با تکیه بر این ظرفیت‌ها در تکاپوی توسعە صنعت توریسم در شهر ساحلی با تدوین برنامە‌های مختلف است.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده سالانه در شهر باغبادران بالغ بر هزار تن بِه تولید می‌شود و شهرداری باغبادران با تکیه بر ظرفیت محصولات باغی همچون بِه، گردو و بادام در این شهر ساحلی در مسیر معرفی این محصولات در سال‌های گذشته گام برداشت اما به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا برگزاری جشنواره بِه باغبادران ادامه پیدا نکرد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه تلاش مدیریت شهری باغبادران در حوزه گردشگری حرکت در مسیر رویدادمحوری است، گفت: شهر باغبادران در کنار داشتن پتانسیل‌های تاریخی و طبیعی دارای ظرفیت فرهنگی و اجتماعی مختص خود است و در ایام محرم، آئین سلام ظهر عاشورا در این شهر برگزار می‌شود که نشان دهند ظرفیت گردشگری مذهبی در این شهر است.

وی تصریح کرد: آئین عزاداری «سلام عاشورا» از جمله آئین‌های کهنی است که در میان هیئت‌های قدیمی باغبادران وجود داشته و نشان از ارادت آنان به اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان ایشان بوده و بخشی از میراث ناملموس کشور را تشکیل می‌دهد.

محمدی اضافه کرد: مردم باغبادران در ظهر عاشورا با دو هیئت محله باغبادران و ملک‌آباد به یاد لب‌های تشنه امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در دو طرف رودخانه زاینده‌رود گردهم آمده، نظام می‌گیرند به گونه‌ای که انعکاس تصویر عزاداران کفن‌پوش در آب زاینده رود نمایان می‌شود، سپس به یکدیگر سلام داده و جواب سلام می‌گیرند و پس از آن به آب گلایه می‌کنند که چرا در روز عاشورا خود را از لب‌های خشکیده امام حسین (ع) دریغ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: معرفی این آئین مذهبی قطعاً می‌تواند به عنوان نمادی از هویت اسلامی باعث توسعه فرهنگی دینی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح شود.

فرماندار شهرستان لنجان پولک رُسی را سوغاتی ناب از دیار باغبادران دانست و گفت: بر اساس منابع تاریخی فعالیت صنف قنادی در شهر باغبادران دارای پیشینه‌ای کهن و تاریخی است و به چندین قرن قبل باز می‌گردد به‌گونه‌ای که در زمان حکمرانی ظل‌السلطان، حاکم اصفهان، صنف قنادان باغبادران به صورت مستقیم از معافیت مالیاتی برخوردار بودند.

وی افزود: پولک باغبادران با پولک اصفهان تفاوت‌های بسیاری دارد و نوعی خاص به‌شمار می‌آید و امیدواریم با معرفی هرچه بهتر و بیشتر این محصول شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در شهر باغبادران باشیم.

محمدی با بیان اینکه باغبادارن در زوایای مختلف گردشگری ظرفیت‌های بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری و همچنین با همکاری بخش خصوصی زیرساخت‌های لازم در این شهر فراهم شود تا زمینه حضور گردشگران مذهبی، تاریخی، طبیعت‌گردی و غیره در این منطقه به صورت هدفمند فراهم شود.

کد خبر 692712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.