۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
اجرای «منطقه ۳۰» در آمستردام

مدیران آمستردام، پایتخت هلند، در نظر دارند به‌زودی قانون محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت را برای رانندگان در معابر اجرا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قانون محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت از دسامبر سال جاری در بسیاری از مناطق اجرا خواهد شد. به دنبال این اقدام قرار است چهار هزار و ۴۰۰ علامت ترافیکی جدید نصب شود، ضمن این‌که مسیرهای جدیدی نیز برای تردد وسایل نقلیه عمومی در سراسر شهر احداث خواهد شد.

اجرای قانون محدودیت سرعت در آمستردام

برنامه‌ریزان پایتخت هلند ادعا کرده‌اند که از هشتم دسامبر سال ۲۰۲۳ تردد خودروها با سرعت بالاتر از ۳۰ کیلومتر بر ساعت در حدود ۸۰ درصد معابر شهر ممنوع خواهد بود. البته طی همین هفته اقداماتی برای تغییر علائم ترافیک نظیر نصب برچسب‌ها روی تابلوها برای نشان دادن محدودیت سرعت اعمال خواهد شد. مدیران آمستردام ادعا کرده‌اند که این برچسب‌ها در روز هشتم دسامبر برداشته می‌شود و تابلوهای اصلی جای آن‌ها را خواهد گرفت. جالب است بدانید که حتی در معابری از شهر که تردد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت همچنان مجاز است نیز برچسب‌های محدودیت سرعت روی تابلوها نصب خواهد شد تا رانندگان از تفاوت بین سرعت ۳۰ کیلومتر و ۵۰ کیلومتر بر ساعت آگاه شوند.

اجرای «منطقه ۳۰» در آمستردام

پس از پایان نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سراسر معابر مشمول طرح محدودیت سرعت، احداث مسیرهای جدید تردد وسایل نقلیه عمومی آغاز خواهد شد. بسیاری از مسیرهای جدید به‌طور کامل اختصاصی خواهد بود و در آن‌ها اتوبوس‌ها می‌توانند با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند، با این حال در مسیرهای جدیدی که در امتداد خیابان‌های کنونی احداث می‌شود، رانندگان وسایل نقلیه عمومی باید قانون حرکت با حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر بر ثانیه را رعایت کنند.

مدیران آمستردام هدف خود از اعمال قانون محدودیت سرعت تردد را افزایش ایمنی و به حداقل رساندن آلودگی صوتی معرفی کرده و مدعی شده‌اند در سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت احتمال نجات عابران پیاده هنگام برخورد با خودروهای در حال حرکت ۹۵ درصد خواهد بود. علاوه بر این، خودروها هنگام حرکت با سرعت پایین هنگام رویارویی با شرایط پیش‌بینی نشده، فرصت بیشتری برای ترمز گرفتن دارند.

کد خبر 692692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.