آزادی 9 زندانی غیرعمد استان یزد به مناسبت هفته وحدت

مدیر کل زندان‌های استان یزد گفت: تعداد 9 مددجو با اجرای پویش «وحدت رهایی» ویژه هفته وحدت با گذشت شکات آزاد شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد، رضا مقبلی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: این مددجویان به مناسبت هفته وحدت و با اجرای پویش «وحدت رهایی» به مناسبت هفته وحدت به همت ستاد مردمی دیه از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی گفت: رقم بدهی این زندانیان هشت میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت‌مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ هفت میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان از این مبلغ تأمین شد و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۹ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

مدیرکل زندان‌های استان یزد ادامه داد: با احتساب این تعداد آزادی از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۰ مددجو با مشارکت ستاد مردمی دیه یزد از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی افزود: از این تعداد آزاد شده تعداد پنج مددجو مربوط به محکومان مالی، تعداد دو محکوم مربوط به پرداخت مهریه، تعداد دو محکوم مربوط به پرداخت نفقه بودند.

مقبلی گفت: نیکوکاران و صنعت‌گران کمک‌های خود به این ستاد مردمی را معطوف به یک ماه و مناسبت‌های خاص نکرده و در تمام فصول سال یاور این نهاد مردمی بودند و در امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت بسیار خوبی دارند.

کد خبر 692681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.