تولید چهار میلیون و ۲۰۰ هزار اصل نهال در استان مرکزی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در راستای تحقق نهضت یک میلیارد کاشت نهال، سهم این استان تولید ۱۶ میلیون نهال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالحسین محمدی سه شنبه ۱۱ مهرماه در آئین آغاز کاشت بذر و نهال در منطقه گردشگری نور الشهدا اراک با بیان اینکه در راستای تحقق این نهضت باید چهار میلیون اصله نهال در سال تولید کنیم اظهارکرد: خوشبختانه تا کنون توانسته‌ایم چهار میلیون و ۲۰۰ هزار اصل نهال تولید کنیم.

وی با اشاره به پویش مردمی افزود: این نخستین پویش است که در استان مرکزی در حال اجراست و در ۱۲ شهرستان استان همزمان با حضور فرمانداران و شهرداران در حال انجام است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به استفاده از ظرفیت نظامی و بسیج مردمی در هفته دفاع مقدس برای تحقق این مهم گفت: امید می‌رود بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم.

وی با اشاره به ایجاد پویش بذرکاری در شرایط امروز تصریح کرد: از آنجایی که از نگاه کارشناسان بذرکاری بهترین شکل ممکن برای حفظ پوشش گیاهی است.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز بارندگی آغاز نشده است، باید بذر بکاریم و برای این منظور ۴۸۰ هکتار در سطح استان مرکزی جانمایی شده است.

وی با بیان اینکه در هر هکتار باید هزار و ۱۰۰ بوته بکاریم افزود: بوته‌ها می‌تواند از فرسایش خاک جلوگیری کند و در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی مؤثر باشد و نمای زیبایی در اطراف شهرها ایجاد می‌کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه در اوایل دهه ۷۰ پویش بذرکاری بادامچه‌ها در دامنه کوه‌های مستوفی انجام شده است گفت: درختچه‌های این منطقه به ارتفاع ۲۰ الی ۵۰ سانتی متر نمایان است.

وی با بیان اینکه این طرح در دامنه کوه‌های ابتدای دره نورالشهدا تا میدان انقلاب به مساحت ۴۰ هکتار آغاز می‌شود اظهارکرد: بذر بادامچه گونه گیاهی است که نیاز به آبیاری دستی ندارد و با کاشت بذر بعد از پنج سال به ارتفاع ۲۰ سانتی‌متر و در سال‌های بیشتر به گیاهی تنومندتر تبدیل خواهد شد.

محمدی ادامه داد: پویش دوم مد نظر منابع طبیعی استان مرکزی در نقاط مختلف استان و در روستاها و شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

کد خبر 692659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.